CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Jan Kokta míří do SABservis. Z podnětu pojišťoven

 


 

OVB Allfinanz v září letošního roku propustila tři zemské ředitele – Martina Zoubka, Lukáše Lichtenberka a Jana Koktu. Důvodem podle OVB byl dlouhodobý proces rozvoje vnitřního kontrolního systému… do kterého se senior zemský ředitel Martin Zoubek a jím vychovaní zemští ředitelé Lukáš Lichtenberk a Jan Kokta nevešli. K propuštění došlo krátce po zveřejnění dokumentu Jana Charváta „Rada nad zlato“ ukazující některé praktiky ze zemského ředitelství Martina Zoubka. Načasování výpovědi a publikace dokumentu je prý ale čistě náhodné.

Výpověď z OVB obdrželi pouze zemští ředitelé. Jejich struktury měly ve společnosti zůstat. Přesto se velmi rychle začaly množit dohady, kam jednotliví zemští ředitelé i se svými lidmi přejdou. A spekulace postupně nahrazují informace. Jako první nalezl umístění Lukáš Lichtenberk, který míří i s převážnou částí své struktury do OK Klient. A nyní je již známa destinace Jana Kokty, kterého přijme SABservis.

„Jsme B2B společnost, která nemůže zveřejňovat jména svých partnerů. Poškodili bychom tak své i jejich obchodní zájmy. Kvalitu produkce standardně chráníme dlouhodobě přísným nastavením kontrolních mechanismů a úzkou spoluprací s producenty,“ uvedl k našemu dotazu na příchod Jana Kokty a jeho struktury Mojmír Urbánek, zakladatel a jednatel společnosti SABservis.

Zajímavostí přechodu Jana Kokty do SABservis je, že k němu nedošlo z podnětu SABservis či Mojmíra Urbánka. Podle našich informací z dobře obeznámených zdrojů iniciátorem přechodu jsou některé pojišťovny. Mohlo by se jednat o skupinu Generali a České pojišťovny, jejichž produkty zemské ředitelství Jana Kokty převážně sjednávalo. Obrat zemského ředitelství Jana Kokty přitom rozhodně nepatřil k zanedbatelným, a tak snaha o zachování produkce ze strany pojišťoven může být pochopitelná.

Do SABservis ovšem nepřejde zdaleka celé zemské ředitelství. Část struktury si rozebrali jiní zemští ředitelé OVB a část, která se dopouštěla největších podvodů jak na klienty, tak na pojišťovny, neprojde sítem. Pojišťovny, v jejichž zájmu je zachování produkce, spolupracují na prověřování poradců, kteří by na nové působiště měli přejít.

REKLAMA

Nezodpovězená otázka zůstává nad samotným Janem Koktou. Jeho osoba je stejně jako další dva propuštění zemští ředitelé negativně medializována (obdobně jako Lukáš Štork, dříve Mikula, ještě dříve Štork), a tak není jisté, zda do SABservis nastoupí také, nebo bude stát v pozadí jako šedá eminence.

Je také pravděpodobné, že za podnětem pojišťoven stojí sám Jan Kokta. Zatímco on výpověď z OVB Allfinanz dostal, jeho struktura nikoli. Pokud by nenašel pro sebe a své lidi (či jejich zajímavou část) nové působiště, ztratil by celou strukturu, zatímco pojišťovny by o produkci přijít nemusely – Koktovi lidé by dál mohli působit v OVB. Je ale otázka, kolik z nich bylo rozladěno přístupem vedení OVB natolik, že zvažovali buď změnu (a logický je odchod za svým zemským ředitelem), nebo ukončení působení ve finančním zprostředkování.

Posledním z neumístěných propuštěných zemských ředitelů OVB tak zůstává Martin Zoubek. Najde se někdo, kdo bude ochoten podstoupit i takto velké reputační riziko a nejznámějšího zemského ředitele OVB přijme?

Loading

Vstoupit do diskuze 56 komentářů


Související články

Peníze - brýle - slepota - finanční plán

Finanční plán jako prodejní nástroj?

Finanční plán je základním nástrojem naprosté většiny finančních poradců. Je ale v dnešní turbulentní době ještě něčím jiným než marketingovým nástrojem sloužícím k prodeji finančních produktů?

Text: Petr Zámečník

30. 10. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Vanička(ta úplně první v řadě)

    21 prosince, 2016

    Tak jsem se konečně dostal k meritu věci, na SABservis pana Urbánka. Moc pěkné webové stránky. Panu Koktovi by se mohly líbit. Mně se líbí moc.

    Odpovědět

  • Jiří Krytinář

    22 prosince, 2016

    poradce, co si vybírá servisní společnost podle webových stránek… aha; tím se vysvětluje, proč má Vanička tolik času na diskusní příspěvky….. nemá žádnou práci… nebo je to Urbánek

    Odpovědět

  • insider

    22 prosince, 2016

    Čekal jste něco jiného ? Vždyť to psal pan Vanička, netřeba komentáře (to mluví za vše). Více takových pisálků na odreagování zde na Investujeme.cz.

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    22 prosince, 2016

    Žádné strachy pánové, budu se tady vyskytovat už jen několik málo dní. Chřipka je téměř vyléčena a tak předpokládám, že dalších pět let nebudu mít potřebu vás navštěvovat. Chápu, že někoho takového jako jsem já, tady nemůžete potřebovat. Jen škoda vážený Insidere, že jste nenašel odvahu mně odpovědět na tu jedinou otázku, kterou jsem Vám a ostatním spolukecalům položil. Tak jsem se těšil na odpověď. A ono nic.

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    22 prosince, 2016

    Pane Krytináři, snad nepatříte také k té místní partě co má problém porozumět psanému textu? Je to zde nějaká epidemie? Nebo jste snad všichni ze stejné líhně jako moje tchyně, která rozhovor nebere jako způsob výměny informací, ale pouze jako prezentaci vlastních pocitů, aniž by ji zajímala jakákoliv odezva diskusního protějšku?
    Já si nevybírám servisní společnost, s tou svojí jsem i přes mnohé výhrady spokojen. Dal jsem to ostatně mnohokrát v diskusi najevo. Navíc rozhodně nevidím žádnou přímou úměru mezi kvalitou servisní společnosti na straně jedné a dobře vytvořenými webovými stránkami na straně druhé. Nenapsal jsem nic, z čeho by jste mohl usoudit opak, případně, že si snad hledám servisní společnost. Jen jsem pochválil stránky SABservisu a sdělil svůj názor ( na základě určité zkušenosti), že by se snad panu Koktovi mohly líbit.

    Odpovědět

  • Bývalý OVBák

    21 prosince, 2016

    Jestli tohle pan Kokta čte, musí se smát tomu, co tady pánové řešíte. Zažil jsem ho při mém krátkém působení u něj. Vždycky byl jeho byznys založený na páchání zvěrstva na klientech. Pan Urbánek tím degradoval svou firmu, ale prachy holt nesmrdí. Proč nepřijmout někoho, kdo by si sice zasloužil popravu (minimálně profesní), ale hodně píše…

    Odpovědět

  • 21 prosince, 2016

    Kokta se především musí smát příspěvkům Vaničky & Hanzla, jinak věřím, že tento pán vůbec neřeší, co a kde je o něm psáno a zda je to vůbec pravda. Vypisování tady na I.CZ mu peníze nevydělá, to je nad Slunce jasné.

    Odpovědět

  • Vanička(ta úplně první v řadě)

    21 prosince, 2016

    Já jsem o panu Koktovi ještě nenapsal ani slovo. Tak proč by se mně smál? Teoreticky možná za způsob práce mé a mých kolegů. Rozhodně nevyděláváme peníze tak efektivně jako on. To bych pochopil a současně by mně to bylo jedno. OVB nikdy nebyl jen pan Kokta a spol. Je to docela velká společnost s rozdílnými způsoby práce a rozdílnou osobní integritou lidí v něm. A k panu Urbánkovi jsem se vyjádřil za jeho (údajné rozhodnutí) docela neutrálně. Pánové, u vás je to nějaké divné, proč si někdy nepřečtete text, na který reagujete. Kdyby se tak dělo, nepálili by jste tak často mimo terč.To hulíte trávu nebo co? Soustřeďte se trochu.

    Odpovědět

  • údiv

    20 prosince, 2016

    nestačím se divit, neúspěšní poradci co nemají do čeho píchnout se předhání v diskuzích o ničem (Hanzl, Vanička a další). nikomu není divné, že největší špína z OVB jde do SAB Servis za panem Urbánkem? za tím panem Urbánkem, co má plnou pusu kvality?

    Toto je konec další Urbánkova firmy, nikdy nic pořádně nedotáhl, SAB servis skončí na stornech po Koktovcích

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    20 prosince, 2016

    Proč ta příkrost? Také nemáte do čeho… ? Pravdu máte v tom, že nediskutujeme k věci. A pan Urbánek? S věkem (a počtem složenek) se u spousty lidí mění optika pohledu na spoustu věcí. Moudrá příroda to tak zajistila.

    Odpovědět

  • Pietro

    19 prosince, 2016

    ČNB v dopise varovala, ze pokud provize porostou, vše přehodnotí – upraví – doladi. Jsem fin.poradce a vadí mi, ze se zprostředkovatele nesjednoti a neodmítnou navyšování. Upřímně, dnešní i minulé provize jsou velmi zajimave, do 2 let budou všichni brečet, ze je ČNB zastropovala zákonem. Myslím, ze organizace typu AFIZ a USF by měly jednat jasně a ve shodě právě v takto zásadních otázkách. Bohužel to vypada, ze toto je nereálné a tím pádem se trh nemůže nikdy posunout skokove k lepšímu 

    Odpovědět

  • insider

    19 prosince, 2016

    Vy jste někdy v minulosti zažil, že by se mezi sebou pojišťovny (obzvláště ty životní) dokázaly domluvit ? Na to zapomeňte, trh funguje na základě pobídky výše provizí za sjednání,tzn. kdo víc dá, ten se bude sjednávat. Praxe je bohužel taková, že jednotlivé firmy obcházejí pojišťovny s provizemi od konkurenčních pojišťoven a slibují, že budou sjednávat právě ty jejich produkty, když jim pojišťovna dá provize ještě vyšší. Čím dřív ČNB již přijatou novelu přehodnotí, upraví a doladí, tím lépe.

    Stačilo by přijmout jen dvě věci nebo opatření: určit zákonem provizní strop, např. něco mezi 100–150% a k tomu tyto provize vyplácet zaslouženě, tzn. každý rok 20% po dobu 5-ti let, nic dopředu s ručením 5 let, hezky jak u majetku (zaplatí klient = máš provizi). Panu Hanzlovi a Vaničkovi se to sice moc líbit nebude, ale podle mě je to jediné východisko ze současného marasmu a marastu.

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    19 prosince, 2016

    To víte, že se mně to líbit nebude. Ale když tak o tom přemýšlím … pokračovat budeme u léků, automobilů, školného, jízdného, nájemného … dávno zesnulí vůdci světového proletariátu se musí tam někde za břicha popadat … to nemůžeme alespoň padesát let zůstat v klidu?

    Odpovědět

  • insider

    19 prosince, 2016

    Vidíte pane Vaničko, a zrovna teď Vám třeba nerozumím. Na jednu stranu jste tu opakovaně argumentačně obhajoval, že MLM poradce má (podle Vás) za jakékoliv ŽP vždy stejnou provizi, proto si může dovolit klientovi vybrat to produktově opravdu nejlepší. Když by se zákonem zastropovaly provize a byly by např.max. 150%, co by se stalo ? No to je přece jednoduché, všechny pojišťovny by v ten moment nabídly provizi 150%, aby nikterak nezaostávaly za svojí konkurencí. Nebylo by to pak to samé, ale v bleděmodrém, jak jste psal u MLM ? Jakýkoliv MLM, broker-pool, PA, PM, eseróčko by mělo stejné provize na trhu od všech pojišťoven, nemuselo by se tedy vybírat podle toho, která z pojišťoven dá víc, to by bylo přece skvělé, nebo ne ?

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    19 prosince, 2016

    Nikde jsem nepsal, že MLM poradce má za jakékoliv ŽP stejnou provizi. Ve velké poradenské společnosti(MLM), s kterou pracuji a tudíž ji znám, to tak je. Jiné společnosti (MLM) mě nezajímají a nevím co se tam děje. Princip, stejná provize (pro poradce) se mně líbí protože mně nenutí preferovat vlastní kapsu před efektem pro klienta. Jestli má moje poradenská společnost celkově vyšší provizi než ty ostatní společnosti tak to mně vůbec nevadí, naopak mě to těší. Může to být třeba i bonus za kvalitu (teoreticky, snad .. ). Jak jste přišel na těch 150% ? Nebylo by lepší třeba 50% nebo 300% ? A kdo to rozhodne? Osvícený a neúplatný zákonodárce ? Osvícený a větry podnikání ošlehaný úředník z ČNB? Nejsem fantasta a proto bych to rozhodnutí nechal raději na samotném trhu. Je to trochu jak s tou demokracií, nikdo zatím nic lepšího nevymyslel. Ať osvícení zákonodárci vytvářejí široké mantinely a ať trhem neošlehaní úředníci kontrolují, že nikdo za žádných okolností ty mantinely nepřekročí.A pokud si někdo rozbije koleno mezi těmi mantinely … zalepit a pofoukat.

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    19 prosince, 2016

    Ano, souhlasím s Vámi, že provize jsou momentálně dostatečně vysoké. Výše provize je je ovšem věcí producenta, tedy pojišťovny. Pokud je provize zvýšena, zřejmě je zvyšovat z čeho. A pokud je v tom nějaký „pojišťovnický“ plán v plánu, snad směřující k likvidaci zprostředkova­telského segmentu, snad jen sledující přerozdělení trhu … to nevím. Před 10 až 15 lety se producenti mohli vymlouvat při zvyšování na „ošklivé veliké“ OVB. Dnes už ani náhodou. Trh je dostatečně rozdělen. Pokud máte pravdu a ČNB opravdu touží po zastropování provizí, pak nám všem pomáhej pámbů (ne kvůli těm provizím, ale vůbec). ČNB, AFIZ, USF (a pan Vítek Kalvoda, abych na někoho důležitého nezapomněl) se mají věnovat kontrole (banka) a snaze o zkvalitnění (svého obchodu) trhu. V posledních letech jim tohle zrovna moc nejde.

    Odpovědět

  • 19 prosince, 2016

    Já si pane Vaničko a pane Pietro myslím a jsem o tom hluboce přesvědčen, že otázkou není, zda se někdy dočkáme zastropování provize za ŽP, nýbrž kdy. Před týdnem se mi do rukou dostala tabulka od jedné poradenské firmy s doporučením směrem k poradcům, které životní pojištění sjednávat. Na prvním místě byla pojišťovna a její produkt s nejvyšší provizí na trhu, na posledním místě byla logicky ta nejméně provizně štědrá. Sorry, ale tento trh si nic jiného než zastropování provizí zákonem nezaslouží a jsem o tom přesvědčený čím dál víc. Před pár dny tu kdosi psalo tom, že poradci v Partners mají za sjednání PČS Flexi nulovou provizi, tzn. pracujeme zadarmo. Prý je to pravda, jak se pak můžeme ale bavit o objektivním, seriózním a férovém poradenství, když určitý produkt motivuji výší provize za sjednání k tomu, abych jej vůbec nenabízel, nemodeloval a nesjednával ? Já pochopitelně netuším, co za tím stojí, ale připadne vám to normální ? Tak koho tedy poradce zastupuje ? Pojišťovnu,která mu dá největší provizi, nebo klienta, pro kterého by měl bez ohledu na výši provize vybrat to nejlepší ? A proč by to měl vlastně poradce dělat, když mu pak na výplatní pásce za tuto službu, práci a čas přijde nula korun provize ?

    Odpovědět

  • 19 prosince, 2016

    Řekni si o prachy klientovi. Seš poradce, tak si poraď.

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    19 prosince, 2016

    Mohu se zeptat proč nezveřejníte jméno té firmy? Nic neriskujete a pokud to opravdu bylo distribuováno poradcům té firmy tak se to rozhodně nedá utajit.Takové doporučení není navíc podle mého mínění rozhodně protiprávní (nebo snad ano?) a tak Vám ani té společnosti nehrozí žádný postih. A pokud si vymýšlíte tak by se určitě poradci této „potrefené husy“ v diskusi ozvali. Pokud se v těchto diskusích začne konečně konkretizovat bylo by to zajímavější. Ale abych nebyl za úplného pitomce – dopad na klienty bude samozřejmě nulový. Bohužel …

    Odpovědět

  • 19 prosince, 2016

    Proč nezveřejním jméno té firmy ? Pane Vaničko (či jak se ve skutečnosti jmenujete), ubezpečuji Vás, že si v žádném případě nevymýšlím, jen si nechci projít tím samým, čím si prošel spolupracující kolega. Právníci to nazývají „poškozování dobrého jména a pověsti firmy“. Za to mi to opravdu nestojí, ale počkejte si, ono to jednoho dne stejně praskne a objeví se to možná i tady v některém z příspěvků. Jak to myslíte s tou vaší poslední větou „dopad na klienty bude samozřejmě nulový. Bohužel …“ ? Snad bohudík, ne ?

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    19 prosince, 2016

    Dopad nulový … myslel jsem tím jakoukoliv osvětu v rozměrech tohoto místa. A co se týče právníků a dobrého jména… tak třeba napište, že shodou okolností má ten nejlepší produkt i tu největší provizi. Ono je to dokonce i možné.

    Odpovědět

  • Jirik

    19 prosince, 2016

    ČNB nemá pravomoce k zastropování provizí. ČNB zde není regulátor (tím je MF ČR), ČNB je zde pouze dohled, tzn. dohlíží na dodržování zákonů. A doplňuji, zákony vykládají soudy.

    Jinou věcí je, jak ČNB bude postupovat vůči pojišťovnám ve věci Solvency II.

    Odpovědět

  • Míra

    19 prosince, 2016

    Děkuji pane Hlisníkovský, takže jen stačí, aby byl Poslaneckou sněmovnou schválen nějaký „přílepek“ k již stávající novele, který bude definovat maximální možnou výši vyplácené provize (tzv. provizní strop), rozumím tomu správně ? S tou Solvency II jste to myslel prosím jak ? Jako že bude mít nějakou vazbu nebo souvislost s výší vyplácené provize za životní pojištění ? Děkuji za Vaši odpověď.

    Odpovědět

  • Jirik

    19 prosince, 2016

    Poslanecká sněmovna samozřejmě může odsouhlasit cokoliv, co není v rozporu s Ústavou ČR.
    Solvency II zavádí jiný přístup pro stanovování solvetnosti pojišťovny. Svou roli zde mají rizika včetně rizik distribučních kanálů. Takže rizikoví zprostředkovatelé se třeba dočkají horších podmínek než lepší.

    Odpovědět

  • Jindřich F.

    19 prosince, 2016

    Obdivuji všechny diskutující poradce, kteří tu permanentně mlátí prázdnou slámu a neustále brečí, co si počnou s pětiletým stornem u životek. Každý poradce, který alespoň trochu používá selský rozum nemůže na tak dlouhé ručení u životek při plném vědomí přistoupit. To je provizní sebevražda, ze které pojišťovna vždy vyjde jako vítěz. To je jako jít dobrovolně na porážku. Ba ne, ode mě už neuvidí žádná z pojišťoven ani jeden jediný kus nové smlouvy. Klepat se dlouhých pět let za každou smlouvu a současně nemít žádné nástroje, jak případné storno ovlivnit, to může dobrovolně podstoupit jen naprostý blázen.

    Odpovědět

  • Dokument

    19 prosince, 2016

    https://uloz.to/!en­RGHeDNj2Xp/cnb-cap-kopie-page-001-jpg

    Odpovědět

  • Pat a Mat

    19 prosince, 2016

    Čím dřív se provize zastropují zákonem, tím líp pro trh i klienty (stejně to všechno platí z vlastní kapsy). Škoda, že se to Šinclovi nepodařilo prosadit, teď by bylo o to míň práce a všechno by bylo průzračně čistý a jasný. Všichni by ručili pět let a všichni by měli stejný provize, nemuselo by se špekulovat, co klientovi podstrčit jenom proto, že z toho mám větší provize než u jiný pojišťovny. Ale je mi jasný, že tady budu za tento svůj názor v těžký neoblibě a opozici (Hanzl, Vanička etc).

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    19 prosince, 2016

    A z jaké kapsy to bude placeno v případě zastropování? Nebo myslíte, že se bude zlevňovat? A pokud jste poradce pracujete tam, kde se nemusíte rozhodovat mezi klientem a výškou provize za konkrétní produkt. A jestli ten produkt klient nepotřebuje tak mu ho nepodstrkávejte. Takhle je to průzračný jak křišťálová studánka, kde nejhlubší je les.

    Odpovědět

  • insider

    19 prosince, 2016

    Ale to jsou nám novinky, odkdy zrovna vás pane „Vaničko“ (spolu s panem Hanzlem) zajímá, z jaké kapsy to v případě zastropování bude placeno ? Vždycky, a to sám moc dobře víte, to jde z kapsy klienta, ať už je provize 100, 200 nebo bůhví kolik procent. Pojišťovna vám co se provizí týče nikdy nedá ani jednu jedinou korunu ze svého, od toho tu není, ta podniká proto, aby vydělávala a generovala akcionářům zisk (což je pochopitelně v pořádku). Není to tak trochu jedno, zda mají nebo nemají být provize zastropované nebo nezastropované, když to vždycky zatáhne ze svého klient ? V zastropování vidím jednu obrovskou výhodu: nebude se nám tu roztáčet další provizní spirála, kterou by opět zaplatili klienti. Spirála totiž není o ceně rizika, ale o nenažranosti a chamtivosti zprostředkovatelů. Sám jsem zvědav, kam až to dojde, než Ministerstvu financí dojde trpělivost, bouchne do stolu a pošle do Poslanecké sněmovny ke schválení dodatek k novele s názvem „Zastropování aneb maximální možná výše provize za sjednání ŽP“. Už aby to bylo, včera bylo pozdě…

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    19 prosince, 2016

    Jaké novinky? Pokud čtete pozorně moje příspěvky tak víte, že výše provize nehraje v mém rozhodování žádnou roli. Systém mé zprostředkovatelské společnosti mně to prostě neumožňuje. Jsem tomu rád, z diskuse jsem se dozvěděl že jinde to tak být nemusí. Klientů takových poradců a poradenských společností je mně líto. Nenažranost má vždy dva aktéry: toho kdo servíruje a toho kdo konzumuje. Používáte Insidere dvojí jazyk, jeden pro pojišťovny (podnikání, zisk, akcionáři), druhý pro zprostředkovatele (nenažranost, chamtivost) a těšíte se až stát zasáhne. Také by se mně líbilo kdyby stát a regulátor tvrději trestal konkrétní lotříky. Ubyla by mně nekalá konkurence. Podtrhněte si ale, prosím, to slovo konkrétní. A co se týče trpělivosti ministerstva, tam vás Insidere odkazuji na svůj příspěvek z dnešního dne v 15:59 kdy jsem odpovídal Insiderovi na jeho příspěvek. Zapomínáte nebo si půjčujete identitu?

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    19 prosince, 2016

    Pane Insidere (tedy pane Zevnitř, jak si říkáte), vy spoustě věcí nerozumíte, jste spíše pan Mistake. Samozřejmě, že není jedno, když by někdo zastropoval cenu rohlíku, šunky, nebo naší provize. Není správně, aby stále více ustupoval svobodný trh a stále více se prosazoval pečovatelský stát se svou nenažranou sociálně – tržní utopií ve stylu, když vám, milí voliči slibujeme korunu, musíme vám dvě jiné sebrat, ale hezky pěkně povinně vám to A dáme a taky to B sebereme. Když vám někdo pojistí vaše potřeby, my se v zákoně postaráme, aby jej pojišťovna vzala provizně na hůl, protože je v provizní pasti, když smlouva kterou dělal, může zaniknout ze 101 důvodů, kterým nemohl zabránit (rozvod klienta, nízké plnění po PU, konverze pojistného kmene na modernější smlouvy přímo pojišťovnou. atd). My, politici, chudáky pojišťovny bráníme před nenažranými poradci. Klienti z toho ovšem neuvidí ani korunu, pane Šincle!

    Co se týče nenažranosti, vy vůbec nechápete tento hospodářský systém. Je založen na svobodném trhu, na ziskuchtivosti. Nikoliv na směrných tabulkách, kdy moudrý muž na úřadu určí, co je v pořádku a co už je nenažrané. Slušelo by vám ideologické oddělení nějaké komunistické vládnoucí strany, kde byste v zárodku rdousil všechny návrhy na třetí cesty socialismu. Mně sakra vůbec nevadí nenažranost majitelů pojišťoven! Ať se točí ta spirála! Je to jejich spirála. Oni nás potřebují, oni chtějí ty klienty a mít z nich ten zisk, mnohem větší v čase, než jsou naše provize. Oni si mají spočítat, zda jim ty obchody za to stojí. My jim vyhověli a 15 let jsme jim dodávali, co chtěli. Ale protože nás podřízli v parlamentu, pojede to jinak. Co je mi po tom, že se dostaly ty pojišťovny do problémů? Já když se dostanu vlastní vinou do problémů, žádný politik mi nepomůže, jim ano. A že to vždy zaplatí klienti? To je pravda. Jako si zaplatí dražší benzín, když stát ze své libovůle kdykoliv zvedne spotřební daň, a tehdy také ani nemuknou. To je realita. Budou si rizika kupovat dráže. V každé době, podle situace na trhu, ale zařídila jim to ČSSD, ne já. Žádný úřad, ani ČNB, nemá zasahovat do cen na trhu. Nechci číst ty výkřiky, už ať s tím někdo zase něco udělá. Kompromis je kompromis, proto ceny distribuce nejsou zastropovány a proto Babiš ustoupil.

    Ručit 5 let je ale pro poradce garantovaná sebevražda. V podstatě to likviduje zálohové provize jako přijatelný způsob výplaty. Představte si, že od 1.1.2018 budou třeba vypláceny jen průběžné provize (PAYG), minimálně 5 let, maximálně 7 let. Roční provize 70% RP, celkem 350% RP, nebo až 490% RP. No a co? Trh si s tím poradí. Klienti to budou kupovat. Smlouvy budou padat později, ale poradci to z roku 2016 pojišťovnám nezapomenou a důsledně po 5 letech jim to shodí. To je prostě zákon akce a reakce. Nenažrané jsou v prvé řadě pojišťovny, tak proč tu brečíte?

    Odpovědět

  • Jantar Jantarovič

    20 prosince, 2016

    Dobrý den pane Hanzle, píšete, že „ručit 5 let je pro poradce garantovaná sebevražda“ – nutí Vás někdo životní pojištění sjednávat ? No snad Vás do toho nenutí samotní klienti, to by bylo do nebe volající…dále píšete, že „to v podstatě likviduje zálohové provize jako přijatelný způsob výplaty“. Ano, přijatelný pro Vás,neboť jste na něj byl deset nebo patnáct let zvyklý. Ale chápu Vás, ono se příjemně zvyká na to dostávat provizi za to, že bude smlouva živá 30 let, přestože se horko těžko dožije pěti let a nadto za ni ručíte jen směšné dva roky. Jediný, kdo tu brečí jste Vy a poslední dobou přispěvatel s nickem Vanička, se kterým se vzájemně poplácáváte po ramenou, chválíte a notujete si (budiž, vaše věc). Zkuste mi konečně jednou vysvětlit, proč tolik brojíte proti zaslouženému vyplácení provizí u životního pojištění ? Proč zde stejně vášnivě nebojujete za kolegy, co se živí majetkem, odpovědností, průmyslem ? Ti dosávají již léta férovou odměnu, přesně podle rovnice „zaplatí klient = dostávám provizi“. Všimněte si prosím, že nepíšu „zaplatí klient = dostávám provizi za 30 let dopředu“, přestože jak píšu výše se smlouva s pravděpodobností cca 50% nedožije pěti let. Kde je Váš boj za předplacené (zálohové) provize na 30 let dopředu u povinného ručení, havarijního pojištění, pojištění domácnosti, odpovědnosti, průmyslu či podnikatelů ? Nebo jste snad něco víc či nóbl či extra jen proto, že sjednáváte to super perfektní a všemi klienty poptávané a nepostradatelné životní pojištění, po kterém poslední dobou neštěkne ani pes ? Když Vás tady tak opakovaně čtu (spolu s příspěvky pana Vaničky), tak Vám opravdu ze srdce přeji, aby byly zákonem zastropovány provize za životní pojištění co nejdříve.

    Odpovědět

  • Marek

    20 prosince, 2016

    No tak to by se mi taky líbilo dostávat za sjednání povinného ručení provizi 150% z ročního pojistného, to samé u domácnosti, rodinného domu nebo havarijního pojištění. A protože mám některé vozy s povkem a havkem s předpisem pojistného 50.000 Kč ročně, tak bych byl king, při provizi 150% RP by to dělalo 75.000 Kč za sjednání. Nechcete se pane Hanzle přimluvit u pana Šincla za zrovnoprávnění provizí u všech produktů ? Když už, tak ať jsme si všichni rovni ne ? Dobře pojistit rodinný dům nebo havarijně luxusní vůz v plné náloži je stejný um jako Vaše životka, nebo snad ne ? Jste něco nebo něčím víc ? Nemyslím si to, jen tu často píšete extrémně dlouhé slohové práce, kde poslední rok omíláte pořád dokola to samé, jak Vám novela ublížila a jak bojujete za ty „slušné“ poradce na trhu. Chlape, proberte se konečně a otevřete oči.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    20 prosince, 2016

    Pane Marku, pan Šincl se mnou nemluví, nemohu vám vyhovět a ani nechci. Pan Šincl provozuje jednosměrnou komunikaci s trhem. Nerozumí tomuto trhu a naší službě. Zato pochopil stranické úkoly.

    Nemám problém s vámi souhlasit, že dobrý majetkář musí něco umět. O jaké to píšete rovnoprávnosti? Copak je pojištění majetku rovné pojištění osobních rizik? Vyšetřuje se tam snad zdraví = stavební stav natolik, aby se klient při protinávrhu pojišťovny urazil a pojištění jako takové pak odmítl, čímž je poradce v tisících Kč ve ztrátě? Nehovořím o nevydělané provizi, jen o jeho nákladech. Důvodů, proč je to jiné a jinak placené je více. Právě proto, že to není snadné, je za to vysoká provize. Můžete dál dělat majetky a mluvit o zásluhách a další stejné roční provizi 15% RP, že vám to ZATÍM nikdo neshodil, aby klient jinde ušetřil stovku ročně, ale snad už chápete absurditu slova zásluha v tomto kontextu.

    Odpovědět

  • Marek

    20 prosince, 2016

    Pane Hanzle, tážete se „Copak je pojištění majetku rovné pojištění osobních rizik? Vyšetřuje se tam snad zdraví = stavební stav natolik, aby se klient při protinávrhu pojišťovny urazil a pojištění jako takové pak odmítl, čímž je poradce v tisících Kč ve ztrátě? Nehovořím o nevydělané provizi, jen o jeho nákladech.“

    Proboha, kolik let jste v oboru ? Já to opravdu nevím…tři roky ? Pět let ? Deset ? Máte představu, kolik času a opakovaných schůzek zabere kvalitní, detailní a vysoce odborné komplexní pojištění menší továrny nebo provozu ? Nemovitý a movitý majetek, strojní pojištění, zásoby materiálu (vlastní či převzaté), odpovědnost z držby nemovitosti, za výrobek, za újmu způsobenou výrobkem, pojištění škod vzniklých přerušením provozu ? Nechci Vás tím zatěžovat, těch věcí je daleko více, ale mohu Vás ujistit, že sebesložitější životní pojištění je ve srovnáním s tím procházkou jarní růžovou zahradou, a to píšu s veškerou úctou a respektem ke kolegům – živtkářům. Často se jedná o tři až pět schůzek, než je vše tak, jak si klient představuje, samotný čas nepočítám, to jsou desítky hodin. Spoustu dokumentace, dokládání zásob, materiálu, obratu firmy, nejrůznější odhady na kde co, co si pojišťovna zamane. Nezlobte se na mě pane Hanzle, ale buďto jste úplně mimo nebo píšete o něčem, o čem nemáte sebemenší páru. Mimochodem, obecně pojištění odpovědnosti je všude ve světě královská disciplína, velmi složitá, obsáhlá a náročná na kvalitní sjednání. Životku mému klientovi sjedná kdejaký poskok z MLM (prosím nehodnoťme, jak kvalitně, to teď není předmětem diskuse), ovšem pojištění přerušení provozu, provozovny nebo výrobních strojů ? Mladící z MLM často nepřijedou ani kvůli sjednání havarijního pojištění nebo povinného ručení na auto ? Proč ? Jak jsem se minule od jednoho z nich dozvěděl, tak mu to prostě za ten čas, cestu a námahu nestojí, prostě moc práce za málo peněz.

    A budete se pane Hanzle divit, i klienti, majitelé firem a podnikatelé posílají pojišťovny tam, kde končí záda, pokud není nabídka svým rozsahem a cenou dle jejich představ. Neděje se to jen u životního pojištění, jak se mylně domníváte. A pokud Vás závěrem zajímá, proč už cca 16 let dělám jen občanský majetek a průmysl, tak Vám odpovím asi takto: životní pojištění dělá v mém okolí desítky lidí, co mají díru tam, kde končí záda a udrží v ruce tužku. Kvalitní majetkové a průmyslové pojištění kromě pár kolegů co znám nedělá nikdo z nich, inu jak pravil onen mladík z MLM, moc práce za málo peněz…

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    20 prosince, 2016

    Pane Marku, vy ale nemáte respekt a úctu k životářům. Nevěříte tomuto produktu a proto jej už neděláte 16 let. Já mu věřím a dělám jej, oba bychom měli dělat to co je naše specializace a osobní útok mi nepřipadá přiměřený. Dělejte co umíte a já vám přeji spokojenost. Dělejte to tak, abyste si své klienty udržel. Nechte ostatní, aby klienta obsluhovali v oblastech, které vy neděláte a nevysmívejte se nikomu jen proto, že udrží tužku, (má také aspoň maturitu) a má konečník jako vy. Chyba totiž není v produktu, ani v provizích. Chyba je v nespravedlivé regulaci, která trestá původního poradce, nikoliv toho, kdo je kanibal. Regulace, která nepomůže klientům, naopak jim uškodí.

  • Marek

    20 prosince, 2016

    Pane Hanzle, toto je můj poslední příspěvek směrem k Vám, kterýpíši jen ze slušnosti odpovědět, víc v tomprosím nehledejte. Vkládáte mi do úst svoje domněnky, které jsem vůbec nenapsal. Životní pojištění nedělám proto, že bych mu nevěřil, má na trhu svoje místo stejně jako celá řada dalších produktů. Nedělám ho proto, neboť jsem se již před dlouhými lety chtěl odlišit a být jiný. Nemělo pro mě smysl dělat něco, co v mém okolí dělalo neuvěřitelné množství lidí, mnohým ještě ani nezaschla malta pod nehty (nic proti zedníkům),zato byli po víkendovém školení hotoví finanční poradci, takže proto. Všude se preferoval život, na každé poradě se jen vyhodnocoval život, všichni jím byli jak posedlí. Naopak, majetkové a občanské pojištění (o průmyslu ani nemluvě) bylo zcela stranou zájmu, a to mě na tom lákalo. Představa, že jsem mohl klientům nabídnout právě to ostatní mimo životní pojištění a růst v něčem, čím ostatní pohrdali (moc práce, málo peněz, mravenčí piplání pojistného kmene). Mnohokrát se mi stalo, že jsem od klienta dostal před samotným jednáním dvě otázky: nebudete po mě doufám chtít žádné kontakty v rámci toho vašeho doporučení nebo jak tomu říkáte + nebudete mi doufám nabízet žádné životní pojištění ? Tak profláklé a „přenabídkované“ životní pojištění bylo, a není tomu až tak dávno.

    K Vaší poznámce o udržení tužky a vlastnictví konečníku (a mém údajném vysmívání): to měla být parafráze na to, že se dlouhou dobu bral kdokoliv, kdo udržel tužku v ruce a měl díru tam, kde končí záda. Česky kdokoliv, kdo dokázal cokoliv životního donést (nehledě na kvalitu, etiku ani nezmiňuji, ta nezajímala už vůbec nikoho). To nebyl z mé strany výsměch, to bylo bohužel smutné konstatování s hořkou pachutí. Sám moc dobře víte, jak „kvalitní“ a „mladí“ lidé byli náborováni a co pak vyváděli v terénu pod vidinou vysokých výdělků a opulentního životního stylu. Ano, i já byl pozván a účastnil se se zvědavosti motivačního semináře jedné modré MLM firmy v r. 2006 nebo 2007 (přesně už nevím). Nemá smysl zde více psát, Vy (a pan Vanička) jste prostě svůj. Respektuji to a džentlmensky se vzdávám jakékoliv další debaty. Přeji vám vše dobré a nechť se vám daří.

  • pavel-hanzl

    20 prosince, 2016

    To je v pořádku, pane Marku! Přeji vám vše dobré.

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    20 prosince, 2016

    Lekl jsem se pane JJ a rychle jsem prošel všechny své příspěvky za posledních deset dní. Asi tak dlouho se na tomto místě vyskytuji. Nenašel jsem jediný příspěvek, z kterého byste mohl dovozovat moji špatnou náladu související s možností zrušení zálohových provizí nebo s pětiletou dobou storna. Nikde jsem na tohle téma nebrečel, ani sám, ani s panem Hanzlem. Naopak, zasloužená provize u jakéhokoliv typu pojištění mně nevadí, v principu je správná. Znevýhodní mě sice (finančně), ještě více než nyní, proti obchodním zástupcům jednotlivých pojišťoven, na druhou stranu dokážu tuto nevýhodu snížit svojí daleko, daleko, daleko širší produktovou nabídkou (užitek pro klienty) a výhodami (finančně) strukturální firmy (MLM). Malá vsuvka pro náhodné návštěvníky: provize PPZ z poradenské společnosti je daleko, daleko, daleko menší než provize obchodního zástupce některé z pojišťoven. Opravdu, fakt, nekecám. Pětileté storno mně také nevadí, stejně jako mně nevadilo dvouleté. Co mně opravdu vadí a „brečím“ kvůli tomu, kudy chodím, je úžasný nápad se zastropováním provizí. Několikrát jsem zdůvodnil proč. Nebudu vás tím obtěžovat. Už tak je text pro vás, pane JJ, velmi dlouhý a nejsem si jist, zda mu porozumíte. Omlouvám se za příkrost, ale soudě podle vašeho předchozího příspěvku, buď neumíte číst nebo postrádáte schopnost porozumět psanému textu.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    20 prosince, 2016

    Přeji vám krásný den, pane Jantare Jantaroviči!
    Váš příspěvek je zajímavý. Vy mi ale nadbíháte, pane! Samozřejmě, že klienti životní pojištění potřebují a já jsem povinen je obsluhovat s odbornou péčí, takže jim nesmím zamlčet, že jejich objektivní pojistné potřeby mají být správně řešeny. Nejsou-li v daném čase a místě – v této části evropského prostoru a v roce 2016/2017 optimálně řešeny, na toto téma s klienty diskutuji a nekroutím jim ruku, aby něco podepsali,souhlasí s tím, že je má někdo konečně správně obsloužit. Je to ovšem mnoho vysvětlování, nikdo aktivně nechce myslet na nepříjemné věci, zato každý si aktivně pojišťuje majetek. V tom je problém, spor s majetkáři, kteří nadávají na vysoké a zálohovým způsobem vyplácené provize u ŽP.

    Není pravda, že po ŽP dnes neštěkne ani pes. Trh s kvalitní službou vždy bude zoufale nenasycený. V poslední době se přikláním k PAYG, protože se obávám storen, která nemohu a nebudu moci ani při nejvyšší péči odvrátit předem. Opakuji, přesto, že osobní rizika není zrovna snadné sjednávat, přikláním se k PAYG, přestože o jakési zasloužené provizi si můžu nechat i tak jen zdát, když mi smlouvu kdykoliv shodí sám klient či konkurent a tedy pojištovna opět na mně ušetří, tak jako u pětiletého ručení za zálohovou provizi. Obrátit to a bojovat za zálohové provize u majetku, to je vyloženě řečnické téma.

    K vaší poznámce, že by se měly provize limitovat, je to hrubé další narušení svobody podnikání. Nechte ty subjekty na pokoji, trh se z toho nějak vyhrabe sám.

    Odpovědět

  • Jantar Jantarovič

    20 prosince, 2016

    Pane Hanzle (& Vaničko), velmi stručně: na vše co jste napsal si dovolím odpovědět již existujícím příspěvkem pana Hlisníkovského z 24.11.2016, čas 18:29, cituji:

    „Stav ŽP v ČR je dlouhodobě neudržitelný. A jak vidíme, situace se sama od sebe nevyřešila a nevyřešil ji ani trh. Času měl dost. Životnost životního pojištění přes jeho důležitost v ekonomice je tristní a jsou ve svém důsledku poškozováni klienti.“

    Jste vážně natolik bláhoví (oba dva), že si i po tom všem a po těch všech letech myslíte, že se z toho trh nějak vyhrabe sám ? Pokud ano, pak před vámi smekám, protože argumentujete jako člověk, co je v oboru 14 dní a né deset a více let.
    Á propos, když je toho podle vás trh schopen, proč si s tím už dávno neporadil sám ? Chybí argumenty, co ? Hmmm, tak si tu opět napište další ze svých slohových cvičení. Píšete, že „klienti životní pojištění potřebují a já jsem povinen je obsluhovat s odbornou péčí, takže jim nesmím zamlčet, že jejich objektivní pojistné potřeby mají být správně řešeny.“ Souhlas, jste povinen je obsluhovat s odbornou péčí, nic jim zamlčovat etc.

    Znamená však vaše pojetí odborné péče i povinnost jim produkty životního pojištění sjednávat ? Na to si odpovězte sám. Nikdo mě nemůže donutit či jakkoliv jinak nutit sjednávat něco, co je schopno mě u každé jednotlivé smlouvy připravit o klidný spánek po dobu 5-ti let. Já Vás chápu, že si tu v diskuzích neustále hledáte důvody, proč zrovny Vy musíte i přes všechny ty regulace a rozložené provize sjednávat životní pojištění, protože vaši klienti to (opět podle Vás) potřebují a Vy jste povinen je obsloužit (sjednat jim ho) s odbornou péčí. Ok, tak to proboha dělejte, ale pak si tu nestěžujte a neplačte, jak Vám na kuří oko šlápl Láďa Šincl, Poslanecká sněmovna, pojišťovny, Ministerstvo financí, soused, sousedka, manažer, tramvaják, Vladimír Putin a vlastně skoro celý svět. Pamatujte si, že nikdo nikdy nedělá nic, co nechce, to jen Vy se tu neustále pasujete do role posledního zachránce svých klientů, protože bez Vás by jim příští ráno nevysvitlo Slunce. Ok, tak buďte jejich Sluncem, ale už tu prosím přestaňte neustále brečet a zoufat. Jste chlap jak hora a nějak mi to k Vám nepasuje. Tímto s Vámi jakoukoli další debatu končím, neb je zbytečná. Hezký rok 2017.

    Odpovědět

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    20 prosince, 2016

    Pane Jantare, proč stále pletete hrušky s jablky a Hanzla s Vaničkou?

    Odpovědět

  • 20 prosince, 2016

    …jo vy nejste jeden a ten samý ? Já po přečtení příspěvků nabyl dojmu, že Hanzl = Vanička. Tatáž rétorika, stejné názory, vzájemné poplácávání a argumentační přitakávání…

  • Vanička (fakt úplně ta první v řadě)

    20 prosince, 2016

    Tak jsem to odhadl správně. Chybí Vám schopnost porozumět psanému textu. Naučím se s tím žít.

  • petr

    19 prosince, 2016

    ke článku pana Urbánka 24.10 jsem psal, že SAB vezme všechno a to se zoufalou marží. Dával jsem SABu 2 roky. S touto „akvizicí“,s 5 le­tým stornem a zoufalým ziskem – do roka a do dne! :-)
    Smluvní partneři – Bacha na své peníze!!!

    Odpovědět

  • Ruprecht

    19 prosince, 2016

    Pane kolego, pokud se na to podíváte z pohledu poradce, nic se neděje.
    Ovšem pokud necháváte jako poradce firmě velké odvody do stornofondů apod., jakou máte jistotu, že skutečně je vaše firma nějak nepoužije a že tady bude za 5 let?
    To je opravdu riziko pro poradce. Dávat peníze někomu a nevědět, zda se s nimi setká.
    Nějaká tvrzení, že peníze jsou na účtě – tam mohou být peníze odkudkoliv. A účetní bývají dobří kouzelníci. Vezměte rozvahy poradenských firem a porovnejte je. Dají se vůbec porovnat?

    Odpovědět

  • vasek

    19 prosince, 2016

    co ten pravopis, autore??

    Odpovědět

  • Radek

    19 prosince, 2016

    Věcné připomínky nemáte, tak kopete do překlepů? :-D

    Odpovědět

  • karel

    19 prosince, 2016

    No, ono i-y je v profesionalnim mediu docela ostuda, nikoliv preklep.

    Odpovědět

  • insider

    19 prosince, 2016

    Nemějte obavy, Martin Zoubek se neztratí, brzy se dozvíte, kde a pod čí křídly pojede karavana dál. Když vezmu v potaz, jaká je dnes na trhu bída v produkci životního pojištění a jak se pojišťovny můžou doslova přetrhnout v podbízení, abyste sjednávali právě ten jejich produkt, tak o Martina Zoubka a jeho tým poradců (neřešme kvalitu, každého zajímají jen čísla, takže produkce) nemám sebemenší strach.

    Odpovědět

  • insider

    19 prosince, 2016

    „Posledním z neumístěných propuštěných zemských ředitelů OVB tak zůstává Martin Zoubek. Najde se někdo, kdo bude ochoten podstoupit i takto velké reputační riziko a nejznámějšího zemského ředitele OVB přijme ?“

    Ale ano, někdo se vždycky najde, i za cenu reputačního rizika, ta obrovská produkce za to stojí, vždyť jde o nesmírně zajímavé provize. Vydá se článek o Martinu Zoubkovi tady na Investujeme.cz, kde nakonec skončil a s kým přechází atd. Pár dní bude pod článkem vášnivá diskuse a pak to opět utichne do ztracena, stejně jako Štork, DRFG a jiné články v minulosti (kde je jim dnes konec, že ?).

    Odpovědět

  • Outsider

    19 prosince, 2016

    Generali pripravila produkt, ktery umozni vyplacet provizi az 2X0%. La Vita jede dal a neni treba se ucit nic noveho.

    Ale to je stejne jako u dalsich MLM, treba Swing se stejnymi poplatky jako La Vita nabizi Partners. A dalsi site zase Bella Vita atd. Jedeme dal, regulace jen pomohla provize navysit. Co na to CNB? Nic, mlci.

    Odpovědět

  • 19 prosince, 2016

    Ano, ty poplatky jsou drsné. Ale u rizikové varianty nehrají roli. A pletete se s Dolce Vitou pro Partners. Partners stejně jako u všech svých IZP i po regulaci dávají 30% RP klientovi.

    Odpovědět

  • kalkulačka

    19 prosince, 2016

    Ať počítám, jak počítám: 250–30 = 220% počáteční poplatek. Tak to je fakt super deal pro klienty Partners:)

    V Partners ale znám plno bývalých kolegů – schopných poradců, takže si nemyslím, že jsou tak lehce manipulovatelní do Swingu a podobných zoufalých produktů.

    Problém bude mít spíše značka Partners. Na počátku pamatuji AXA se sníženými poplatky (všemi) oproti ostatním produktům. Teď je to prašť jako uhoď a je jedno, zda se to jmenuje Logika nebo Maximum Poluce. :)

    Nemylo by dobré zase začít nabízet skutečně dobré a exkluzivní produkty? Takto i ty speciální jsou horší než běžná Flexi. Dyť to vidíme v kalkulačce každý den!

    Odpovědět

  • Fleximen

    20 prosince, 2016

    O flexi mi nemluvte. Na prd servis a neplní. A všechny mají u zadku. To ať dal prodávají na pobočkách sporky. A zrovna Dolce Vita šla na rizika namodelovat lépe než flexi.

    Odpovědět

  • 19 prosince, 2016

    A co by k tomu podle vás měla ČNB říct ? Máte-li na mysli výši provize, pak je přece vše v pořádku. Zákon její výši nijak neomezuje, může být tedy libovolně vysoká. Chápu, že se vám to nelíbí, ale fungujeme v tržním prostředí, kde se (bohužel) prodává (nejčastěji) to, za co je nejvyšší provize, taková je prostě realita.

    Odpovědět