Žena přišla na pobočku Komerční banky s údajně vypranou tisícikorunovou bankovkou a požádala o její výměnu. Podle policejního protokolu pracovnice pokladny pomačkanou a zbarvenou bankovku prověřila v nějakém přístroji, poté ženě bankovku vrátila, aby bankovku vyměnila na pobočce ČNB v Plzni. Následující den byla falešná bankovka na pobočce ČNB zadržena.
Povinností banky je ale padělek zadržet. „V tomto případě bohužel došlo k ojedinělému individuálnímu pochybení našeho zaměstnance, který namísto zadržení podezřelé bankovky odkázal předložitele do ČNB. Odpovědná pracovnice byla postižena finančně i kázeňsky,“ sdělil mluvčí Komerční banky Pavel Zúbek.
Právnické osoby jsou ze zákona povinné nejen podezřelé bankovky nebo mince bez náhrady zadržet, ale také osobu, která je přinesla, identifikovat. „Do ČNB společně s bankovkou posíláme jeho jméno a příjmení, datum narození, číslo a typ dokladu a adresu bydliště. Pro případy, že ČNB vyhodnotí bankovku jako padělek, přidáváme také jeho číslo účtu pro kompenzaci. O padělku také informujeme Policii ČR,“ popsala postup mluvčí České spořitelny Klára Pačesová.
Zdroj : iDnes.cz