Z výzkumu, který si nechalo zpracovat ministerstvo financí dále vyplynulo, že 32% považuje za nejdůvěryhodnější zdroj informací samotného poskytovatele služby (banky, pojišťovny apod.), 20% dá na radu známých a 17% věří svému finančnímu poradci.
Průzkum má sloužit jako podklad pro koncepci, která má za cíl zvýšit finanční vzdělání obyvatel České republiky. Z výzkumu vyplynulo mimo jiné, že velká část klientů nedokáže plánovat rodinné finance.
Jako příklad mohou sloužit odpovědi na dotaz agentury: „Jak byste nejspíše naložil(a) s volnými peněžními prostředky ve výši 2000 Kč, které by vám zbyly v každém měsíci?“
Celých 37 procent respondentů odpovědělo, že by si tuto částku odložilo doma, a zhruba pětina (22 %) by ji utratila. Necelá třetina (30 %) by přebytečné peníze uložila alespoň na běžný účet do banky a pouhých 8 procent by s penězi dále pracovalo a investovalo je například do podílových fondů nebo akcií.
Dále průzkum zjistil, že velká skupina respondentů nedokáže určit výnosnost své investice, při volbě spotřebitelského úvěru přihlíží nejčastěji k výši měsíční splátky apod.
REKLAMA
Zdroj: Mesec.cz