11. 07. 2017
Air Bank čelí klamavé reklamě
Trvale výhodné podmínky se službou TOP 3 garance zrušila svým klientům Air Bank po pěti letech působení, protože tyto podmínky dle banky pozbyly smyslu.
„Kvůli dlouhodobému poklesu úrokových sazeb u všech bank se sazba TOP 3 garance postupně snížila z 2,5 procenta na 0,3 procenta a tím ztratila smysl. Proto jsme se ji rozhodli zrušit a pokračovat jen v nabídce mnohem vyššího bonusového úročení ve výši jednoho procenta pro klienty, kteří zaplatí kartou alespoň pětkrát měsíčně v libovolné výši,“ uvedl mluvčí Air Bank Vladimír Komjati.
Opačného názoru je ale rada pro rozhlasové vysílání, která na podnět jednoho z klientů označila celou reklamní kampaň se slibem, že úrok bude „napořád“ a „vždy“ mezi třemi nejvyššími na trhu, jako klamavou reklamu.
Případem se zabývala i Česká bankovní asociace. Její etický výbor podání sice projednal, ale mediální vyjádření ČBA odmítla s tím, že „jednání s dotčenou bankou nebyla ukončena“. V e-mailu zaslaném klientovi, jenž stížnost podal, však asociace potvrzuje, že reklama Air Bank odporuje jejímu etickému kodexu.
Zdroj : iHNed.cz