Letošní žebříček nejcennějších značek světa BrandZ Top 100 ovládl opět americký gigant Apple. Vrátil tak zpět na druhé místo společnost Google, která jej loni předběhla. Hodnota značky Apple meziročně stoupla zhruba o dvě třetiny na 247 miliard dolarů (více než šest bilionů korun).
Do první desítky se nedostaly jiné než americké značky. Nejcennější evropskou firmou se stala softwarová firma SAP, která obsadila 24. příčku s hodnotou 38,2 miliardy dolarů.
Automobilovému průmyslu naopak vévodí značka Toyota na 30. příčce. Předběhla tak i značky BMW (34. příčka) a Mercedes Benz (43. příčka).
Deset nejcennějších značek světa v roce 2015:
Pořadí | Značka | Odvětví | Hodnota v miliardách dolarů | Změna hodnoty v procentech |
1. | Apple | technologie | 247,0 | +67 |
2. | technologie | 173,7 | +9 | |
3. | Microsoft | technologie | 115,5 | +28 |
4. | IBM | technologie | 94,0 | –13 |
5. | Visa | finance | 92,0 | +16 |
6. | AT&T | komunikace | 89,5 | +15 |
7. | Verizon | komunikace | 86,0 | +36 |
8. | Coca-cola | nápoje | 83,8 | +4 |
9. | McDonald’s | restaurace | 81,2 | –5 |
10. | Marbloro | tabák | 80,4 | +19 |
Zdroj: ČTK