Londýn – V každé zemi lze nalézt trochu odlišný model financování sportu. Někde plynou peníze ze soukromého sektoru především prostřednictvím nadací, jinde skrze sázkové kanceláře, zavázané zákony podporovat sport, jinde mají velké firmy speciální „sportovní“ programy. Takovým příkladem je třeba banka Barclays, podporující sport v Británii.
Barclays, sídlící v Anglii, má ve více než šedesáti zemích světa kolem 25 miliónů zákazníků a 118 tisíc zaměstnanců. Do programů CSR (společenská zodpovědnost firem – ozn. red.) vkládá pravidelně procento svého zisku před zdaněním, což je zhruba 46,5 miliónů liber.
Prostor pro sport
Mezi společenskými projekty Barclays má významné místo globální program „Spaces for Sports“, jenž je zaměřen na rozvoj trvale udržitelných sportovišť. Firma věří v sílu sportu, v to, že sport dokáže přinést i sociální změny. Každá její iniciativa poskytuje příležitost pro obce i různé komunity, aby se zapojily a prostřednictvím sportu se učily a rozvíjely.