CZK/€ 25.165 +0,18%

CZK/$ 24.218 +0,21%

CZK/£ 30.334 +0,20%

CZK/CHF 26.958 -0,23%

03. 10. 2024

0 komentářů

Bankovní identita spustila elektronické podepisování pro každého

 

Bankovní identita spustila novinku, která lidem umožní podepsat dokumenty elektronicky bez registrace. Služba je pro veřejnost zdarma, stačí počítač nebo mobil a bankovní identita. Tuto službu ocení všichni zejména pokud potřebují podepsat přihlášku, předávací protokol, prohlášení, potvrzení, souhlas nebo smlouvu např. o pronájmu.

Loading



 

 „Jsem rád, že více než 4 miliony občanů už používají svoji bankovní identitu pro online identifikaci u státních a firemních služeb. Teď bychom jim rádi usnadnili také podepisování dokumentů, a to elektronicky a průkazně. Proto spouštíme novou službu, kde si každý může vyzkoušet podepsat dokument zaručeným elektronickým podpisem přes bankovní identitu. Věříme, že díky naší službě se se elektronické podepisování v České republice stane stejně běžné jako platba kartou,“ vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.

Nová služba využívá zaručený elektronický podpis Bank iD SIGN, díky němuž lidé vždy jednoznačně prokáží, kdo a kdy dokument podepsal a že dokument nebyl po podpisu změněn. Nemusí instalovat žádné aplikace a ani se registrovat, stačí jim bankovní identita, tu má dostupnou více něž 6,5 milionu klientů českých bank.

Elektronický podpis přes bankovní identitu lidé využijí v běžných životních situacích, při podepisování dokumentů s fyzickými osobami, s podnikateli nebo firmami. Tento způsob podpisu je pohodlnější než tisk dokumentu, jeho podepsání tužkou a následné skenování.

Elektronický podpis má v České republice dlouhou historii. Před 24 lety, dne 1. října 2000, nabyl účinnosti Zákon o elektronickém podpisu. Dosud však jeho masivnímu rozvoji bránila především složitost a náročnost jeho používání.

REKLAMA

„Zahraniční data ukazují, že země, kde veřejnost běžně využívá elektronické podpisování, jako je například Estonsko, přineslo úsporu 2 % HDP. Podobnou úsporu by mohlo rozšíření elektronického podpisování přinést i Česku,“ doplňuje Marek Růžička

Jak to funguje?

Podepisující nahraje dokument ve formátu PDF, určí umístění svého podpisu v dokumentu, vybere banku a přihlásí se prostřednictvím bankovní identity stejně jako do svého internetového bankovnictví. Odsouhlasí předání osobních údajů potřebných k podpisu, následně si může podepsaný dokument stáhnout. Celý proces je intuitivní a probíhá bez nutnosti instalace dalších aplikací nebo softwaru.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

V žebříčku finančního zdraví domácností se Česku daří stoupat, protože se jinde situace zhoršuje

Zatímco vloni Česku v pilíři Finančního zdraví patřila 12. příčka, letos jsme se posunuli na 9. místo v EU. Podle zjištění Indexu prosperity a finančního zdraví to však nebylo způsobeno výrazným zlepšením napříč sledovanými indikátory, ale spíše zhoršením států, které byly ještě v loňském ročníku před ČR. […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 08. 2024

Investování s pozitivním vlivem – adaptace na změnu klimatu a transformace v měnícím se světě

Rizika spojená se změnou klimatu mají dopad na naši společnost, narušují potravinovou bezpečnost, infrastrukturu, vodní systémy a pobřežní oblasti. Zvyšování hladiny moří, rozsáhlé požáry a narušení dodavatelského řetězce způsobené drsnějšími a častějšími nepříznivými povětrnostními jevy jsou jen některé příklady těchto rizik.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

19. 08. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *