Budoucnost drobného bankovnictví bude založena především na využití inovačních technologií, aby bylo možné zjednodušit běžné operace a více se věnovat identifikaci a obsluze individuálních přání a potřeb klientů.
To je hlavní trend vývoje, který prezentovali minulý týden na pražské konferenci Bank in the Future odborníci společnosti IBM, specializující se na finanční sektor.
Při koncipování konference vycházela IBM z vlastního průzkumu, uskutečněného na počátku letošního roku mezi více než 750 špičkovými světovými manažery na úrovni generálních ředitelů.
Ukázalo se, že jejich hlavní prioritou při plánování růstu zisků není snižování nákladů, ale využívání inovačních technologií. Bankovní sektor v této oblasti ještě celosvětově zaostává.
To se však musí změnit, pokud banky chtějí úspěšně čelit konkurenci nebankovních institucí, které jsou už schopny zajišťovat běžné finanční služby stejně dobře a levněji.
REKLAMA
Retailové bankovnictví posune své těžiště do oblasti poskytování sofistikovanějších služeb, a ty se stanou hlavním zdrojem zisků.
Přepážkoví úředníci by se měli změnit v důvěrníky a poradce, kteří nabídnou klientovi komplexní obsluhu jeho potřeb na základě jeho přání a vyhodnocení informací, které o něm mají.
Pro klienta českých bank to zní jako sci-fi. Ale i čeští bankéři na konferenci nad takovou budoucností kroutili nevěřícně hlavou.
Není divu, neboť české banky se ubírají při obsluze drobných klientů spíše opačným směrem. Snaží se jim vnucovat co nejuniversálnější produkty a balíčky služeb, které jsou provozně levné, a přitom se za ně inkasují vysoké poplatky. Nabídka jednotlivých bank je v podstatě stejná a není tedy z čeho vybírat.
Celý článek najdete zde.