„Banka se změní z dodavatele komoditní služby, jako je běžný účet, hypotéka a kreditní karta do role pomocníka s rodinnými financemi. Například v Británii a USA se banky už reálně snoubí s obchodníky a dodavateli služeb. Analyzují transakce klienta a podle nich mu umějí nabídnout významné slevy na věci a služby, za které obvykle utrácí. Mohou nabídnout i doplňkové služby nebo srovnání útraty a optimalizaci rodinných financí,“ uvádí David Slánský z KPMG.
„Česká spořitelna průběžně připravuje pro své klienty různé bonusy. Nejdeme však cestou přímého využívání dat klientů s ohledem na soukromí. Snažíme se spíše hromadně vyjednávat zajímavé podmínky u obchodníků. Máme také věrnostní program iBod, kde si klient vybírá odměnu sám. Oproti jiným sektorům jsou totiž banky ze zákona striktně regulované v nakládání s klientskými daty,“ říká Tereza Fořtová z České spořitelny.
Zdroj : iDnes.cz