I přes stále rostoucí počet retailových investorů na pražské burze je jejich počet, v porovnání s jinými srovnatelnými zeměmi, stále nízký. Jako příklad uvádí Petr Koblic stejně velké Rakousko, kde s akciemi obchoduje 650 tisíc lidí, kdežto v Čechách jich je pouze 30 – 40 tisíc, a na celkových objemech obchodů se podílejí asi dvaceti procenty.
Burza se tímto krokem snaží okoukat to, co na jiných vyspělých trzích běžně funguje. Vzorem pro vysílání by mělo být zpravodajství na kanálech jako jsou například Bloomberg, nebo CNBC. „Lidé se o burzu stále více zajímají,“ uvedl dramaturg burzovního zpravodajství Petr Novotný.
Zprávy z burzy se budou vysílat od února dvakrát denně na zpravodajském kanálu ČT 24, později se počítá i se vstupy do zpravodajství na ČT 1.
Zdroj: Hospodářské noviny
Čtěte dále:
Daniel Kuchta: Příští rok od českých akcií mnoho nečekejte
Jan Traxler: Next 11 – země budoucnosti: Nigérie
Vladimír Zdražil: Investiční certifikáty a jejich zdaňování
REKLAMA