Průzkum dále uvádí že 43 procent dotázaných má účet u třech a více společností. Největší problém jsou bankovní poplatky, kde 47 procent lidí uvádí, že se jedná o nejhlavnější důvod přechodu k jiné bance.
„V ČR jsou bankovní poplatky a úrokové sazby stále nejčastějším důvodem motivujícím klienta k odchodu od banky,“ uvedl vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce EY v ČR Pavel Riegger.
Vyšší počítačová gramotnost Čechů a znalosti v oblasti finančního trhu znamenají, že si jsme schopni finanční situaci počítat doma. Zároveň je zde ale problém široké nabídky finančních institucí a tím i složitější orientace na trhu.
„Cestou pro banky je zjednodušit nabízené služby a poskytnout klientům příjemnou klientskou zkušenost. Je třeba být flexibilní a zkoušet uvádět na trh inovativní online služby, které budou pro klienty atraktivní, jednoduché a ušetří jim čas. Banky si to již začínají uvědomovat a uvádějí na trh nové revoluční produkty, a to v časových termínech, které dříve nebyly obvyklé,“ dodal Riegger.
Tisková zpráva: EY 2016 Global Consumer Banking Survey
REKLAMA