I když Češi jsou ve srovnání s ostatními evropskými národy podle některých průzkumů pouze průměrně inteligentní, tak naopak při nakupování vykazují neobyčejnou chytrost.
Aspoň to tvrdí test společnosti The Future Foundation pro asociaci Visa, která v devíti evropských zemích měřila nákupní IQ spotřebitelů.
„Nejchytřejšími“ zákazníky jsou podle tohoto průzkumu Poláci, za kterými následují Francouzi, a třetí místo patří Čechům. Poslední příčku obsadili spotřebitelé ve Velké Británii.
Výzkum byl zaměřen na šetrnost spotřebitelů, jejich schopnost se při nakupování ovládat nebo na schopnost získávat informace o zboží ještě před nákupem.
Zatímco průměr nákupního IQ v devíti evropských zemích činí 500, tak Češi skončili mírně nad tímto ukazatelem. IQ prvních Poláků překročilo 550, u posledních Britů činilo zhruba 400.
REKLAMA
Podle manažerky Visa Europe pro ČR Jany Lvové si čeští zákazníci vedli především v průzkumu trhu, šetrnosti či sebeovládání při nákupech.
Naopak za většinou Evropanů zaostávali v ochotě porovnávat zboží od různých výrobců.
Celý článek najdete zde.