Zpráva je výzvou, aby se adresát z bezpečnostních důvodů přihlásil prostřednictvím prolinku v jejím těle na stránky služby SERVIS 24. Pokud tak učiní, dostane se na stránky, které sice vypadají jako stránky služby SERVIS 24, ale v poli adresy je namísto www.servis24.cz uvedeno www.servis24.us. Samotná mailová zpráva je navíc psána těžko srozumitelnou češtinou a obsahuje prvky azbuky.
Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílala a s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení. Banka nemá informace o tom, že by kdokoli z jejích klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen a ani to, vzhledem k informovanosti klientů, nepředpokládá. Navíc, i pokud by někdo z klientů na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu SERVIS 24 zneužít.
Přesto Česká spořitelna preventivně vyzývá klienty, aby na zprávu v žádném případě nereagovali a prostřednictvím prolinku v jejím těle se na SERVIS 24 nepřihlašovali. Pokud kdokoli z klientů na zprávu zareagoval, Česká spořitelna doporučuje, aby ihned kontaktoval její klientské centrum na telefonním čísle 800 207 207 pro zablokování služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů. Banka zároveň prosí klienty, kteří podvodný e-mail dostali, aby jej poslali na adresu csas@csas.cz. Pomohou tak dalšímu posilování prevence proti zneužití internetového bankovnictví.
Tento případ není prvním a bohužel nejspíše ani posledním pokusem o narušení bezpečnosti internetového bankovnictví ČS, veškeré pokusy však banka doteď úspěšně odvrátila.
Zdroj: Tisková zpráva české spořitelny
REKLAMA
Čtěte dále:
Daniel Kuchta: S platbami na konci roku neotálejte. Nemusí se to vyplatit
Tomáš Prouza: Účinná a efektivní ochrana spotřebitele stále chybí