Nedílnou součástí fondového byznysu je informační otevřenost. Kdo si chce získat srdce investorů, měl by zveřejňovat užitečný factsheet (infolist).
Nejlépe je mají zpracované společnosti ING Investment Management, Raiffeisen a Pioneer. Ukázala to analýza redakce FOND SHOP.
Investoři nečtou prospekty a výroční zprávy fondů, jsou pro ně příliš dlouhé a nezáživné. Při rozhodování o tom, který fond využijí, dávají přednost krátkým dokumentům shrnujícím podstatné informace o daném fondu jednoduchou a srozumitelnou formou.
Nejčtenějším dokumentem je factsheet, česky infolist či měsíční zpráva. Zjistil to výzkum společnosti Investment Company Institute v USA.
Výsledky byly zveřejněny v květnu letošního roku (www.ici.org). I v České republice je infolist nejčtenější, následuje zjednodušený statut.
REKLAMA
Neexistuje žádné pravidlo určující, co by měl správný infolist obsahovat. Obecně se pouze má za to, že nedílnou součástí fondového byznysu je informační otevřenost a kdo si chce získat investory, měl by vytvářet kvalitní infolist.
Celý článek najdete zde.