09. 08. 2018
ČSOB stoupl počet klientů, ale zisk klesl
Meziročně počet klientů celé skupiny ČSOB vzrostl o pět tisíc. Naopak čistý zisk dosáhl „jen“ 7,5 miliardy korun, což je v meziročním srovnání o 20 procent méně. Důvodem poklesu byly podle banky mimořádné výnosy v loňském roce.
„Pololetní výsledky odrážejí to, co jsme si předsevzali – tedy že budeme ještě více investovat do našich zaměstnanců formou odměn a mezd. Úsilí, nápady a nadšení našich zaměstnanců z nás dělají jednu z nejúspěšnějších bank na českém trhu,“ řekl John Hollows, generální ředitel ČSOB.
Provozní náklady se zvýšily na 8,8 miliard korun, což je v meziročním srovnání nárůst o 9 procent, a naopak provozní výnosy se snížily na 17,9 miliard korun, meziročně o sedm procent.
„Jsem rád, že náročným obdobím transformace, v němž se zaměřujeme zejména na digitalizaci a inovace, prochází skupina ČSOB úspěšně. To, že jdeme správnou cestou, potvrzuje růst počtu našich klientů i výrazný nárůst aktivních uživatelů mobilního bankovnictví, kterých jen meziročně přibylo 28 %,“ dodal John Hollows.
Zdroj : Tisková zpráva ČSOB