Češi společně s klienty bank ze severských států navštěvují pobočky méně často a rovněž bankomaty využívají méně než klienti z ostatních zemí Evropy. Klíčovým zdrojem informací o bankách jsou pro české klienty webové stránky bank (57 procent), důležitou roli hrají také srovnávací portály (21 procent). Podíl v obou kategoriích patří k nejvyšším v Evropě.
„Bankovní sektor má za sebou další náročný rok, nicméně dobrá zpráva je, že důvěra v banky roste, a to i v Česku,“ uvedl vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce EY v ČR a ve střední Evropě Pavel Riegger.
Důvěru klienta podle průzkumu ovlivňuje globálně nejvíce zákaznická zkušenost, v ČR jsou to poplatky a sazby. „V Česku jsou bankovní poplatky a úrokové sazby také nejčastějším důvodem motivujícím klienta k odchodu od banky. Vyšší citlivost v otázce bankovních poplatků je českým specifikem,“ dodal Riegger.
Zdroj : ČTK