10. 12. 2010
Emporio – placené fnanční poradenství je vždy výhodnější
Spolu s tím nebudou mít její poradci nálepku zprostředkovatelů fnančních produktů, jak ji známe z velkých poradenských domů působících na našem území. Emporio navíc přináší do světa poradenství i řadu nových možností v čele s Investičním klubem a fexibilním systémem plateb za služby.
Jiný přístup ke klientům i k poradcům samotným
Jak Emporio klientovi zajistí maximální proft? Společnost sází na dvě změny. Zaprvé přichází se změnou přístupu fnančních poradců ke klientům, zadruhé mění také přístup k vlastním poradcům. „Toho prvního dosahujeme maximální nezávislostí. Na rozdíl od „neplaceného“ a v Česku tradičnějšího fnančního poradenství si totiž nemyslíme, že bychom si ji zajistili smlouvami s mnoha partnery a finančními domy. Nezávislosti tak nabýváme tím, že vůči pojišťovnám a bankám nejsme nijak smluvně vázáni,“ říká Doskočil.
Vztah Emporia k samotným poradcům se pak opírá především o základní myšlenku: „Poradce nesmí být obchoďák.“ „Nechceme, aby byli naši poradci obchodními zástupci,“ vysvětluje Doskočil, „jedině tak se totiž mohou naplno věnovat poradenství.“ Proto u Emporia zajišťuje nábor klientů administrativní oddělení a poradci mají své osobní sekretáře, kteří jim zabezpečují veškerý administrativní servis.
Další důležitou odlišností Emporia je také analytické oddělení, které detailně vyhodnocuje individuální charakteristiky klienta, díky čemuž poradci přesně vědí, jak danému člověku pomoci nastavit jeho investiční strategii tak, aby byla co nejefektivnější. A v neposlední řadě hraje významnou roli umístění poboček společnosti. „Chceme být co nejblíže lidem, proto je pro nás důležité, aby klienti s námi mohli plnohodnotně komunikovat i z domova pomocí zákaznické infolinky, do budoucna pak počítáme s otevřením reprezentativních center v hlavních krajských městech,“ popisuje Doskočil. Poradci Emporia tak mají maximální podporu pro práci s klientem.
REKLAMA
Placené poradenství a Investiční klub – cesta k nezávislosti a zisku
Vztah mezi Emporiem a klientem vzniká na smluvní bázi, kdy si klient objednává poradenské služby. Tímto vztahem nesou poradci Emporia plnou zodpovědnost za rady, které klientovi poskytnou a jsou tak nuceni k co největší profesionalitě.
Emporio dále nabízí možnost stát se členem Investičního klubu, a tak investovat nejen do otevřených podílových fondů. A to za podmínek, které nemají v České republice obdoby. V současnosti se totiž poplatek za vstup do OPF pohybuje mezi 3-5 % z investované částky. Emporio Investiční klub je pro své členy schopen vyjednat nižší vstupní poplatky, které jsou například v oblasti OPF aktuálně 0,25 % z investované částky bez ohledu na výši investice, což je nejnižší poplatek na trhu a zároveň jasné sdělení, že společnost nevydělává na poplatcích. „V podstatě tímto chceme dát jasný signál všem, kdo investují do OPF, prostřednictvím jiných fnančně poradenských společností, že díky těmto poplatkům nezískají za první rok nebo dva ani korunu,“ vysvětluje Tomáš Veselý, vicepresident společnosti, a dodává: „V Emporiu nebudeme vydělávat na klientech, ale s klienty. Teprve až oni zaznamenají zisk, budeme v něm i my.“ Investiční klub dále nabízí možnost alternativních investic, zahrnujících fúze a akvizice různých frem, developerské a jiné perspektivní projekty (např. energetika-obnovitelné zdroje apod.), hedgeové fondy, atd.
Samozřejmou součástí nabídky pro členy klubu je pak i zasílání informací o předpokládaném růstu a poklesu v jednotlivých odvětvích, včetně rad, kam své fnance přesunout. A to pouze tehdy, pokud se změna vyplatí i se zahrnutím souvisejících poplatků.
REKLAMA
Flexibilní platby za služby
Další z nejvýraznějších inovací, které Emporio nabízí, jsou fexibilní platby za služby. „V praxi to znamená, že se ceník za služby odvíjí od priorit klienta. Platba může být jednorázová, dlouhodobá, anebo nemusí proběhnout vůbec, záleží jen na formě vybraných služeb,“ říká Doskočil a dodává: „Varianta placeného poradenství, která nám umožňuje být nezávislí na institucích, je tou nejlepší možnou variantou. Aby byl ale koncept placeného poradenství úspěšný, musí být pro klienta výhodný především v oblasti nákladů. Je pro nás zbytečné, aby klient platil provizi nám a další peníze vynaložil na platbu poplatků, které jsou použity právě pro výplatu provize zprostředkovatelům, když je to pro něj nevýhodné a existuje lepší varianta. Klientovi tak můžeme nabídnout nejvýhodnější produkt na trhu.“