Vytáhl svůj zápisník, na jehož kožených deskách už jsou znát léta užívání. “Já přicházím spíš s něčím hodně starým, co jsem se naučil už od svého dědečka, a co neztrácí platnost ani po letech. Sám pro sebe jsem si to pojmenoval Desatero finančního poradce. Můžu se tady o ně s vámi podělit. Je to deset zásad, které si občas pročítám, když váhám při důležitých rozhodnutích:
1. Uvědom si, že jediné, co tě odlišuje od klienta, je míra znalostí a zkušeností z finančního světa.
2. Tvé znalosti jsou tvé pracovní nástroje, proto je musíš udržovat v perfektním stavu.
Stále se uč a pracuj na sobě.
REKLAMA
3. Ke klientovi musíš přistupovat s maximální otevřeností, bez zatajování určitých faktů či překážek, které mohou nastat. Tím se vyhneš průšvihům.
4. Klienta chápej jako rovnocenného partnera, před kterým stejně nic neskryješ.
5. Respektuj jedinečnou individualitu klienta, jeho názory a zájmy jsou na prvním místě.
REKLAMA
6. Uznávej právo na soukromí klienta. Informace získané během poradenské činnosti nikomu nesděluj.
7. Nezneužij získané informace pro jakoukoliv manipulaci s klientem.
REKLAMA
8. Snaž se vyhnout tvrzením, která by v klientovi vzbuzovala zmatek, nepochopení, strach či neoprávněné naděje.
9. Vydělávej peníze, ale SPOLU se svým klientem. Nesmí dojít k situaci, kdy klientovi prodáš produkt jen za účelem svého obohacení.
10. Pokud dojde ke sporům či stížnostem z jakékoliv strany, nech přezkoumat svoji práci nezávislou osobou.
Jak vidíte, není to nic převratného. Ale vždycky mi to stačilo k mojí práci. Když mám důvěru v klienta a on ve mně, vždycky se vyřešily i ty nejsložitější patálie.Když jsem četl desatero chlapcům při zakládání Stone & Belter, nikdo se neušklíbal a to mě uklidnilo .”