CZK/€ 25.295 +0,02%

CZK/$ 23.912 -0,24%

CZK/£ 30.240 -0,10%

CZK/CHF 27.112 +0,37%

19. 12. 2008

6 komentářů

Evangelium Mr. Stoneandbeltera

 


 

Vytáhl svůj zápisník, na jehož kožených deskách už jsou znát léta užívání. “Já přicházím spíš s něčím hodně starým, co jsem se naučil už od svého dědečka, a co neztrácí platnost ani po letech. Sám pro sebe jsem si to pojmenoval Desatero finančního poradce. Můžu se tady o ně s vámi podělit. Je to deset zásad, které si občas pročítám, když váhám při důležitých rozhodnutích:

1. Uvědom si, že jediné, co tě odlišuje od klienta, je míra znalostí a zkušeností z finančního světa.

2. Tvé znalosti jsou tvé pracovní nástroje, proto je musíš udržovat v perfektním stavu.
Stále se uč a pracuj na sobě.

REKLAMA

3. Ke klientovi musíš přistupovat s maximální otevřeností, bez zatajování určitých faktů či překážek, které mohou nastat. Tím se vyhneš průšvihům.

4. Klienta chápej jako rovnocenného partnera, před kterým stejně nic neskryješ.

5. Respektuj  jedinečnou individualitu klienta, jeho názory a zájmy jsou na prvním místě.

REKLAMA

6. Uznávej právo na soukromí klienta. Informace získané během poradenské činnosti nikomu nesděluj.

7. Nezneužij získané informace pro jakoukoliv manipulaci s klientem.

REKLAMA

8. Snaž se vyhnout tvrzením, která by v klientovi vzbuzovala zmatek, nepochopení, strach či neoprávněné naděje.

9. Vydělávej peníze, ale SPOLU se svým klientem. Nesmí dojít k situaci, kdy klientovi prodáš produkt jen za účelem svého obohacení.

10. Pokud dojde ke sporům či stížnostem z jakékoliv strany, nech přezkoumat svoji práci nezávislou osobou.

Jak vidíte, není to nic převratného. Ale vždycky mi to stačilo k mojí práci. Když mám důvěru v klienta a on ve mně, vždycky se vyřešily i ty nejsložitější patálie.Když jsem četl desatero chlapcům při zakládání Stone & Belter, nikdo se neušklíbal a to mě uklidnilo .”

Loading

Vstoupit do diskuze 6 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Milan

    19 prosince, 2008

    Dobrý večer, Vámi uvedené Desatero finančního poradce je báječná věc a okamžitě bych se pod něj podepsal…kdybych podobných desater za svoji téměř desetiletou kariéru ve finančním poradenství neviděl přehršel. Pozor, netvrdím, že nefungují, jen tvrdím, že podobné či téměř na chlup stejné desatera či chcete-li pravidla nebo zásady mají dnes všechny firmy. Otázka zní ale jinak: řídí se jimi někdo ? Či spíše ještě přesněji: kdo se jimi vůbec řídí ? Všude jsem se až do dnešních dní setkával a stále setkávám jen s jednou jedinou věcí, na které záleží, a to jsou tři věci: produkce, provize a plnění produkčního plánu společnosti…bez jakéhokoliv ohledu na etiku.

    Odpovědět

  • Anonym

    20 prosince, 2008

    Dobrý den Milane. Víte, poslední dobou se stále více a více řeší, čím že ta nová společnost je vlastně jiná. Proč vznikli? Vždyť nerazí žádnou revoluční myšlenku. Dělají stejné poradenstvá jako ostatní firmy atd atd.

    V každé společnosti jsou lidi špatní a dobří. Když je společnost veliká, je větší pravděpodobnost, že těch špatných je tam prostě víc. Těch dobrých lidí si všimne jen málokdo – to je přeci normální, aby poradci byli dobří.

    Kdyby existovala na trhu firma, která by rostla né se 400% nárůsty za rok, ale „pouze“ 100% nárůsty. Kdyby existovala firma, která by stále přezkušovala své poradce, kontrolovala jejich výstupy, dohlížela na jejich úroveň. Kdyby existovala firma, která by lidem nejenom „brala“ provizi, jak to ostatně i vidí spousta poradců, ale umí i za to něco nabídnout, co si poradce neudělá sám. Šel byste do takové společnosti? Do takové společnosti, kde je vysoká koncentrace lidí, kteří mají vysoké nároky na vlastní poradenství a tedy i poradenství svých kolegů.

    To je právě to, čím se snažíme lišit. Pokud děláte, co říkáte a stojíte si za svým ať se děje co se děje, tak jedině tímto způsobem můžete zaujmout – přilákáte lidi, kteří již nejsou zvědavi na různé oblbování.

    Odpovědět

  • holy truth

    22 prosince, 2008

    Ve všem s Vámi souhlasím… Proto jsem šel k Partners… a neberte to jako levné PR… to nemám zapotřebí…

    Odpovědět

  • Anonym

    22 prosince, 2008

    Ve Vašem případě, pane svátá pravdo, jde spíše o PR ze strany Partners k Vám … nic však proti Partners. Svůj smysl s konkrétním zaměřením máte, ale rozhodně si nemyslím, že poradci z Vaší společnosti podobné evangelium dodržují, nebo se jím snaží řídit.

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    27 prosince, 2008

    Svatá pravdo,

    pokud nevidíte, rozíl mezi mluvením a konáním PFLP, nechtěl bych být Vašim klientem.

    A srovnávat PFLP a S&b je dost vedle. PFLP nemohou konkurovat S&b co se týče kvality, ovšem je otázkou, jaká bude kvalita u S&b v počtu větším než 20:-)

    Odpovědět

  • Daniel P.

    25 prosince, 2008

    Problémem je, že určitá míra oblbování nově příchozích poradců (právně spíš tedy obchodních zástupců)do všech MLM poradenských sítí je součástí pracovního nástroje všech manažérů. Lže se tady zcela programově. Už např. trapné testy pro získání statutu PPZ a osvědčení o registraci investičního zprostředkovatele se prezentují skoro jako státní zkouška na VŠ ekonomické. Kdyby řekli manažéři, že takovou „zkouška“ zvládne kdejaký buran a když ne, tak ji prostě bude opakovat tak dlouho, než mu správně odpovědi pošeptá pracovnice z pojišťovny.
    A co třeba storno provize? I kdyby poradce pracoval sebelépe, může se stát, že klient za 2 či 3 měsíce dá přednost koupi dovolené v Tunisu a prostě přestane platit. Každý manažér tají do poslední chvíle, že provize u řady produktů jsou jen vypůjčené peníze, které budou MOŽNÁ za 2 roky poradce. Atd atd. Prostě mlžení, mlžení, mlžení.
    Ale jak je vidět, funguje to. MLM kvete.
    Přeju Vám,Mojmíre,aby jste ve své firmě neměl toto zapotřebí dělat.
    Dan

    Odpovědět