13. 06. 2023
Fabrika, zřejmě nejprogresivnější fintech v oblasti online cestovního pojištění, spouští novou kalkulačku, která je mj. schopná vygenerovat i digitální asistenční pas
Česká fintech společnost Fabrika, která jako jedna z mála subjektů na trhu propojuje pojištění s vlastním softwarem pro online prodej, výkonnostní marketing a call centrum s fyzickým prodejem, spouští novou srovnávací kalkulačku YesPojisteni.cz. Ta je uzpůsobená pro mobilní telefony a dokáže například vygenerovat i digitální asistenční pas (neboli asistenční kartu), který bude možné průběžně aktualizovat. Firma tak reaguje na relativní nedostatek těchto kalkulaček v oblasti cestovního pojištění na českém trhu. Aktuální čtyřka mezi srovnávači má ambici se stát ještě letos hlavním hráčem v této branži.
Fintech vznikl již v roce 2015. Před dvěma lety získala výraznou investici. Zároveň došlo k přeskupení vlastnických podílů. Dnes za firmu stojí čtyři osobnosti se zkušenostmi z pojišťovacího sektoru: Jan Vlček, Fáris Ismail, Jan Švandrlík a Ladislav Griga. Díky tomu, že jeden z majitelů, Fáris Ismail, je zároveň i šéfem veškerého IT vývoje, firma dokáže velmi rychle implementovat a testovat složitá řešení nejenom v kalkulačkách pro klienty, ale i pro obchodní partnery.
Jak říká Fáris Ismail, CTO společnosti: „Naše kalkulačka je postavena na cloudové platformě Google, technologii Firebase a Angular. Tým, který ji vyvinul o těchto technologiích přednáší na domácích i zahraničních konferencích. Splňuje nejpřísnější bezpečnostní požadavky a normy ISO, včetně rozhraní Data Protection Office s ohledem na evropské nařízení GDPR.
Díky výše uvedeným aplikacím, je kapacita kalkulací pro jeden okamžik téměř neomezená. Dnes je již standardem, že srovnání funguje ve všech prohlížečích, na všech zařízení. YesPojisteni.cz od Fabriky jde ale ještě dál – svoji mobilní verzi testuje na 100 nejčastěji používaných mobilních zařízeních v Česku.
„Hned v prvním kroku necháme klienta vybrat, zda má zájem o dlouhodobé či krátkodobé pojištění, preferenci necháme jako jediní zcela na něm. Zároveň vycházíme klientů vstříc, že ve výběru zemí stačí zadat i turistickou oblast či ostrov a my si místo sami přiřadíme k dané cílové zemi dle sazebníků pojišťoven,“ upřesňuje Jan Vlček, jednatel Fabriky.
REKLAMA
V samotném srovnání u jednotlivého produktu fintech ihned zákazníkovi ukazuje devět údajů o něm. Klient tak hned snadno pozná, co je tzv. v „základu“ a každé další připojištění nad rámec transparentně vidí rovnou v nabídkové kartě.
Firma jako jediná na trhu nabízí filtraci všech nabídek podobně jako například největší e-shopy s elektronikou. Klient si tak může okamžitě vyfiltrovat produkty dle zvolené dopravy na dovolenou. Například při výběru dovolené autem, vyfiltruje nabídky produktů, které obsahují auto asistenci po dobu dovolené.
- Filtr Oblíbené řadí produkty, které jsou nejvíce kupované za jednotlivé pojišťovny.
- Naopak filtr Nejvyšší krytí boduje všechny nabídky v 16 kategoriích a řadí je dle největší scoringu dle rozsahu a výše limitů pojistných rizik
- Filtr Nejnižší cena řadí nabídky dle celkové ceny dle zvolených parametrů.
„Tyto proklientské možnosti bohužel ani zdaleka nejsou standardem na českém trhu. Po dokončení smlouvy má klient k dispozici možnost si ihned stáhnout všechny dokumenty, posléze mu ještě jednou přijdou do e-mailu. U možností platby je dnes samozřejmostí generovat QR kód, nabídnout klientovi jak možnost platbou kartou u všech poskytovatelů, tak i nadále možnost převodem, a to i zrychleným až u dvanácti bank v České republice,“ dodává Vlček.
Ačkoliv se to nezdá, tak unifikovat cestovatelské chování a potřeby Čechů lze jen velmi obtížně. Většina trhu dlouhodobě preferuje prodej krátkodobého cestovního pojištění, jak ostatní srovnávače tak i pojišťovny. V rámci zaběhlých tržních podílů jim vyhovuje stav, kdy klient vícekrát ročně se vrací a nakupuje krátkodobé cestovní pojištění aniž by docházelo k ověřování jeho potřeb. Přitom platí argument, že když klient stráví v zahraničí alespoň 16 dní může uvažovat o ročním cestovním pojištění pro opakované výjezdy. Výrazně se mu sníží administrativní náročnost a zároveň cena již může být atraktivnější k poměru krytí rizik než při součtu mnoha jednorázových pojistek.
YesPojisteni.cz má vlastní řešení pro export elektronických asistenčních karet do digitální peněženky Apple a Google Wallet. Tato možnost stáhnutí po zaplacení pojistné smlouvy by měla být technologickým standardem, ale opět ani zdaleka většina zprostředkovatelů takové řešení nenabízí.