10. 04. 2018
Fincentrum obdrželo pokutu od ČNB. A poradci musí nahrávat hovory s klienty
Fincentrum obdrželo pokutu ve výši 1,5 mil. Kč od České národní banky (ČNB) za čtyři prohřešky. Nejzávažnějším bylo nenahrávání mobilních telefonů poradců při zprostředkování investic klientům.
ČNB ukončila řízení zahájené 11. března 2014 včerejším vydáním pravomocného Rozhodnutí o rozkladu. Z pěti řízení jedno Bankovní rada ČNB zastavila. Dalšími čtyřmi jsou:
- Rejstřík ČNB neobsahoval po určitou dobu zapsanou jednu spolupracující životní pojišťovnu, konkrétně AXA životní pojišťovnu a.s. (tento nedostatek Fincentrum napravilo samo ještě před zahájením kontroly ČNB).
- Fincentrum se dopustilo nekalé obchodní praktiky, když neinformovalo spotřebitele o propojení tehdejšího místopředsedy představenstva společnosti Fincentrum s poskytovatelem produktu životního pojištění.
- Fincentrum nenahrávalo mobilní telefony poradců při zprostředkování důchodového a doplňkového penzijního spoření a komunikaci se zákazníkem či potenciálním zákazníkem neuchovalo (přičemž ČNB deklarovala, že u zrušeného druhého pilíře došlo k zániku zákona i odpovědnosti za přestupek).
- Fincentrum nenahrávalo mobilní telefony poradců při zprostředkování investic a komunikaci se zákazníkem či potenciálním zákazníkem neuchovalo.
“Rozhodnutí v neprospěch Fincentra přichází nedlouho po pokutování Československé obchodní banky sankcí ve výši 2 miliony Kč za nenahrávání hovorů bankovních poradců s klienty. V důsledku tohoto rozhodnutí začaly všechny české banky hovory svých poradců nahrávat a archivovat. Rozhodnutí směrem k Fincentru je podobně precedentní a má za zřejmý cíl totéž: přinutit všechny poradenské společnosti nahrávat a archivovat hovory všech poradců působících na českém trhu v distribuci investic,“ uvedl Petr Stuchlík, zakladatel a předseda představenstva společnosti Fincentrum.
Zdroj: Tisková zpráva finančně poradenské společnosti Fincentrum