Tisíce klientů České spořitelny včera zažily první velký útok internetových podvodníků. Ti se pomocí e-mailové zprávy snažili získat přístupová hesla k jejich účtům.
Falešná zpráva vyzývala k pořízení nového zabezpečení internetového bankovnictví.
„Někteří klienti na e-mail bohužel reagovali, jejich počet ale neznáme,“ řekla Kristina Havligerová z tiskového odboru České spořitelny.
Žádné peníze z účtů podle ní ale neoprávněně odčerpány nebyly. Banka na svých internetových stránkách vyvěsila upozornění na podvodný e-mail a doporučuje lidem, kteří na něj zareagovali, aby si nechali zablokovat účet.
„Podvodníci si při plošně rozesílaných e-mailech spořitelnu nevybrali náhodou. Spořitelna má nejvíce klientů, a tím je i největší šance, že některé z nich osloví,“ říká Ivana Picková ze Sdružení ochrany spotřebitelů.
REKLAMA
V e-mailu se podvodníci pomocí kopie elektronického formuláře s logem České spořitelny snažili z klientů vylákat jejich číslo a přihlašovací heslo k internetovému či telefonickému bankovnictví.
Zkopírovaná přihlašovací stránka spořitelny ovšem pocházela z několika zahraničních internetových adres, například z Indie nebo Singapuru.
Celý článek najdete zde.