CZK/€ 25.290 -0,08%

CZK/$ 23.891 -0,54%

CZK/£ 30.298 -0,45%

CZK/CHF 26.927 -0,29%

28. 05. 2024

0 komentářů

Jaké jsou nejčastější chyby v nahlašování pojistných událostí?

 

Správné a přesné nahlášení pojistné události je klíčové pro rychlé a bezproblémové plnění ze strany pojišťovny. Martin Steiner, obchodní ředitel, BNP Paribas Cardif Pojišťovny radí, kterých nejčastějších chyb se vyvarovat.

Loading



 

Při sjednávání pojištění každý doufá, že ho v nejlepším případě nebude muset využít. Když už ale nastane situace, kterou musíme s pojišťovnou přece jen řešit, je důležité zachovat chladnou hlavu a dát si pozor na správné nahlášení pojistné události. Chyba totiž může stát drahocenný čas, který zbytečně prodlouží vyřešení situace a vyplacení pojistky.

Nejčastěji se setkáváme s tím, že klienti informace zamlčují nebo je pozměňují. Často si totiž myslí, že si přikrášlením události pomohou. Skutečný stav věcí ale stejně vyjde najevo a uzavření události v takovém případě pouze potrvá déle.

Docela běžné je i to, že klienti špatně vyplní oznámení o události nebo jiné dokumenty. Neuvedou například telefonní číslo či e-mail (v takovém případě musíme údaje zjišťovat z jiných zdrojů a následně s klienty ověřovat jejich platnost, což znamená velké zdržení), případně nevyplní že pobírají invalidní důchod, což je jedna ze vstupních podmínek pro sjednání určitých pojištění. Kromě toho je nutné si dát pozor na další klíčové údaje podle charakteru pojištění – u některých například nezapomenout na číslo účtu pro výplatu.

Velmi důležitá je pro nás rovněž lékařská dokumentace či jiné materiály. Bez nich pojistné plnění nemůžeme schválit. Častý zádrhel nastává v případě ztráty zaměstnání – klienti čekají, že jejich nárok na pojistné plnění dokážeme posoudit pouze z oznámení škodní události a kartičky z úřadu práce, obdobně jako je tomu u pracovní neschopnosti.

Vzhledem k tomu, že spoustu procesů zjednodušujeme, chyb při nahlašovaní ubývá. Stále je ale důležité být při vyplňování podkladů pro pojišťovnu pečlivý a vyvarovat se tak možných nepříjemností nebo dlouhého čekání na uzavření události.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Jaké zásadní změny přinesly vládní úpravy do penzijního spoření?

Konsolidační balíček účinný od letošního ledna sebou taktéž přinesl pozitivní změny v oblasti odpočtů z daňového základu pro fyzické osoby. Zásadní změna spočívá v rozšíření okruhu produktů spoření na stáří, které jsou způsobilé pro odpočet z daňového základu. Nově lze od základu daně odečíst i příspěvky hrazené poplatníkem v rámci tzv. dlouhodobého […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

16. 10. 2024

Zprostředkování pojištění čeká malé zemětřesení

Poskytovatelé zboží a služeb, kteří budou svým zákazníkům nabízet možnost pojištění, mohou nově podléhat zákonu o distribuci pojištění a zajištění. Soudní dvůr Evropské unie totiž aktuálně rozhodl, že pod pojem „zprostředkovatel pojištění“ spadá právnická osoba, která svým zákazníkům nabízí, aby se účastnili skupinového pojištění, které předem uzavřela s […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

10. 10. 2024

Daňové důsledky povodní v České republice. Jak je to u občanů, podnikatelů a firem

V obecné rovině je daňová uznatelnost škod zákonem o daních z příjmů velmi omezena. Zákon však obsahuje jisté výjimky, kdy je možno bez omezení daňově uznat škody, které souvisejí s živelní pohromou. Zákon o daních z příjmu dále upřesňuje, že mezi živelní pohromy spadají právě i povodně a záplavy.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

25. 09. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *