09. 08. 2021
Měsíc od IPO About You: Cena akcií ztrácí dech
Společnost About You vstoupila na burzu ve Frankfurtu nad Mohanem již v polovině června. Emisní cena za akcii byla stanovena na 23 EUR za kus, přičemž v průběhu dne vzrostla cena akcií až o 17 procent.* V prvních dnech obchodování překročila hranici 26 EUR za akcii. Od té doby však uběhlo už několik týdnů a zdá se, že hodnotě společnosti dochází na burze dech.
Zatímco primární úpis akcií na trhu a prodej 21procentního podílu přinesl společnosti výnos ve výši 842 milionů EUR, což přesáhlo očekávání firmy. * Ta chtěla z prodeje svých akcií získat 600 milionů EUR. Ohodnocení About you dosáhlo díky IPO 3,92 miliardy EUR. V minulých dnech se už cena společnosti na frankfurtské burze pohybovala okolo 24,74 EUR za akcii. * Navzdory poklesu hodnoty jedné akcie vzrostla tržní kapitalizace společnosti na 4,61 miliardy EUR.
Graf: Vývoj hodnoty akciíí About You na burze (businessinsider.com) * Informace o vývoji hodnoty akcií za celé období, ve kterém byly akcie obchodované, lze nalézt na https://markets.businessinsider.com/stocks/about_you-stock.
Zdá se, že šílenství kolem vstupu společnosti na burzu už utichlo a akcie internetového prodejce oblečení musí čelit tvrdé realitě. Alespoň prozatím. Výtěžek z prodeje akcií chce firma použít na expanzi v zahraničí a na rozvoj technologické platformy pro firmy, což by jí pomohlo ještě více zvýšit tržby, které za poslední rok (do konce února) zvýšila o 57 procent na 1,17 miliardy EUR. V tomto roce očekává firma další zvýšení tržeb o 40-50 procent [1]. Jak uvedl spoluzakladatel firmy Tarek Müller pro agenturu Reuters, v posledním čtvrtletí vykázala společnost poprvé od svého založení pozitivní zisk před zdaněním, úroky a odpisy.
Během léta se opatření spojená s pandemií zmírnila i díky stoupajícímu počtu očkovaných a lidé otočili svou pozornost ve větší míře od e-shopů zpět ke kamenným obchodům. Ale ne všichni. Značná část populace si už zvykla na pohodlný nákup prostřednictvím digitálního prostoru, o čemž svědčí i počet online nákupů, který každý rok roste. Navíc některé země již dnes čelí třetí vlně pandemie a s přicházejícím podzimem se mohou restrikce opět zpřísnit. I když tentokrát to už budou zejména neočkovaní, kterým se pravděpodobně zmenší komfort volného pohybu. Uvidíme, jak se situace vyvine a do jaké míry z toho budou opět těžit zejména prodejci, kteří se vezou na vlně “digitální doby”.
REKLAMA
Kromě německého prodejce letos absolvoval primární úpis akcií, například i online prodejce Zalando.
Olívia Lacenová – Analytička společnosti Topforex