Praha – Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila společnosti endala tři pokuty v celkové hodnotě 1,2 milionu korun.
Firma, která si zadala reklamu v hudební a teleshoppingové televizi Šlágr, se měla provinit tím, že doplňku stravy přisuzovala léčebné a preventivní účinky. Spotřebitelé zároveň neměli úplnou informaci o ceně výrobku, sdělila rada. Kritizovaná společnost se zatím nevyjádřila.
Rada uložila firmě celkem tři pokuty, každá z nich činí 400 tisíc korun. V prvním případě šlo o reklamu na produkt Trimun, u kterého mohly uvedené informace u diváka „vyvolat dojem, že přípravek slouží jako prevence před onemocněními“. Současně je podle rady reklama nekalou obchodní praktikou, neboť údaj o ceně je uveden bez balného a poštovného.
Podobné výtky k informacím o ceně měla rada i u produktů Ginkgo a ColaColl. „Divákovi nebyly poskytnuty všechny informace nezbytné pro uskutečnění okamžitého spotřebitelského rozhodnutí, a mohl tak být uveden v omyl,“ uvedla rada ve své zprávě.
REKLAMA