Jedinou šancí, jak může banka zvýšit počet klientů, je získat mladé. „Jsou ochotni snadno opustit svoji dosavadní banku a přejít k jiné, když je osloví něčím originálním,“ píše SVĚTLANA RYSKOVÁ v týdeníku Ekonom.
Banky se o mladé lidi začaly ucházet, ale někdy to dělají způsobem, který příliš neimponuje střední generaci. Ta žádá důvěryhodnost a serióznost. Vzniká začarovaný kruh – tím, že se banky podbízejí mladým, riskují nelibost střední generace. Pokud však vyhoví jejímu konzervativnímu vkusu, mladé nezískají.
Na první pohled může vypadat generační aspekt klientského přístupu banálně, ale zkušenost ukazuje, že je třeba s ním počítat:
Tři největší pojišťovny do ní vstoupily s odlišnou strategií. Jedna vsadila na konzervativní přístup a známou slovenskou osobnost, druhá na propagaci zahraniční značky a know-how a třetí natočila provokativní šoty, v nichž hráli hlavní roli mladí lidé.
Nosili všude své rodiče na zádech a reklama vybízela ke sjednání důchodového pojištění, aby mladí neměli staré na krku.
REKLAMA
Na první pohled vtipný nápad měl však zdrcující dopad. Srazil pojišťovnu o několik míst na žebříčku popularity a promítl se negativně do jejích obchodů. Jak je vidět, když je řeč o penězích, jdou žerty stranou.