28. 02. 2008
Od českých pojišťoven chtěli klienti podvodem vylákat více než půl miliardy Kč
Přestože počet šetřených událostí členskými pojišťovnami ČAP v roce 2007 je zhruba o 10 % nižší než v roce 2006, nelze bohužel hovořit o klesajícím trendu. Oproti roku 2005 oznámená čísla znamenají co do počtu 30 % nárůst.
„I když orkán Kyrill v loňském roce také způsobil mnoho škod na území naší republiky, nepřinesl výrazný nárůst pojistných podvodů či pokusů o ně. Na rozdíl od sněhu a povodní působil úderně a v krátkém časovém intervalu,“ vysvětluje relativní zlepšení situace oproti roku 2006 předseda Sekce prevence pojistného podvodu Ing. Pavel Východský
Nejvíce řešených případů specialisté řešili v oblasti pojištění motorových vozidel – celkově 3 500, kde se jim podařilo zamezit neoprávněnému vyplacení pojistných plnění v hodnotě 270 milionů korun. Nicméně k největším ekonomickým škodám v poměru k počtu šetřených případů dochází v pojištění přepravy.
„Díky stále dokonalejším systémům určeným k analýze informací a filtrování podezřelých souvislostí jsou pojišťovny schopny odhalit velké množství pojistných podvodů již v jejich zárodku,“ říká Pavel Východský a dodává: „Významnou roli v odhalování pachatelů pojistného podvodu má vzájemná spolupráce a efektivní výměna informací mezi jednotlivými pojišťovnami.“
REKLAMA
Zdroj: Tisková zpráva České asociace pojišťoven