CZK/€ 25.355 +0,10%

CZK/$ 24.337 +1,15%

CZK/£ 30.464 +0,17%

CZK/CHF 27.279 +0,12%

23. 01. 2008

0 komentářů

Pobočky a způsoby získávání klientů se změní

 


 

Marže jsou nízké a trh je rozdělen, stěžují si při rozhovorech tuzemští bankéři na nemožnost expandovat a narušit dominanci trojice největších finančních domů.

Nové koncepty, kterými by dokázali tuzemský retailový trh přerozdělit, ale nepřipravují. Velcí nemají zájem být inovativní a malí tvrdí, že na to nemají dostatečnou sílu.

Otázka, kde vzít nové klienty a vyhovět očekáváním akcionářů, však zaměstnává šéfy bank v celém vyspělém světě. Jejich pozice je možná ještě horší než v Česku, neboť trhy, na kterých působí, jsou konkurenčnější než zdejší.

Pravděpodobně proto se v zahraničí daleko více mluví o nových obchodních modelech a způsobech akvizice klientů.

Nové obchodní modely ale zkoušejí i ostatní. V Německu bankéři míchají na pobočkách umístěných v obchodních řetězcích drinky, v Belgii se zase pokoušejí prodávat pánve, kávovary, zubní kartáčky a fotoaparáty.

REKLAMA

„Pomáhá nám to oslovit potenciální zákazníky,“ říkají jednohlasně šéfové Fortis Bank i Nasschauischen Sparkasse, proč nové koncepty zkoušejí.

„Bankovnictví je opravdový retail, stejný jako prodej pracích prášků, elektroniky nebo potravin. Když dokáže bankovní služby úspěšně nabízet obchodní řetězec Tesco, musíme se my snažit být úspěšní v jeho původní branži, prodeji,“ prezentoval na konferenci své představy o budoucnosti Edwin Prevoo, ředitel retailového bankovnictví belgické Fortis Bank.

Fotografie pobočky vybavené regály se spotřební elektronikou působí na našince jako totální úlet, šéf retailu Fortisu ale tvrdí, že projekt, zkoušený zatím jen na několika pobočkách, je úspěšný.

Celý článek najdete v týdeníku Euro.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *