01. 02. 2021
Počet předplatitelů streamovacích služeb roste a spolu s nimi i akcie těchto firem
Již krátce po propuknutí pandemie se ukázalo, že akcie streamovacích společností výrazně těží z toho, že lidé tráví více času doma. Tento trend přetrvává i nadále a počet předplatitelů těchto služeb neustále roste, stejně jako tržní hodnota společností, které je provozují. I proto by v aktuálním období mohly být vhodnou a nepochybně zajímavou příležitostí k diverzifikaci portfolia investorů.
V důsledku restrikcí a lockdownu ve většině zemí se lidé primárně zdržují doma a cestují jen minimálně. Sociální distancování se stalo každodenní realitou. Kamenné obchody, restaurace, kina, divadla a koncertní sály fungují ve většině světa jen v omezeném režimu nebo dokonce vůbec. Sledování seriálů a filmů v pohodlí domova se tak stává oblíbeným způsobem odpočinku, ale také útěku od náročné společenské situace. A ochota lidí platit za tyto služby stále roste. Koneckonců, nelze se divit, když je cena za měsíční předplatné srovnatelná s asi dvěma lístky do kina – ale na rozdíl od nich nabízí neomezený přístup k filmové a seriálové tvorbě poskytovatele.
Nepochybným lídrem mezi poskytovateli streamovacích médií je momentálně Netflix, který ve čtvrtém čtvrtletí 2020 dosáhl o 1/5 vyšší tržby ve srovnání se stejným obdobím před rokem a počet platících zákazníků vzrostl na 204 milionů. Ještě před vypuknutím pandemie to bylo „pouze“ okolo 166 milionů. Za poslední rok tak jejich celkový počet stoupl o 38 milionů. Pro ilustraci – za prvních deset let fungování firmy dosáhl v roce 2018 počet platících zákazníků úrovně 140 milionů.
Akcie společnosti si ve světle těchto skutečností za uplynulý rok připsaly k hodnotě 50% růst a před otevřením čtvrtečního obchodního dne dosahovaly ceny 523 USD za akcii. V současné tržní ceně společnosti je započítán předpokládaný meziroční růst zisku na úrovni 40 % a Netflix předpokládá další růst zákazníků v objemu 6 milionů za první kvartál 2021. Ve světle těchto informací by měly akcie společnosti i nadále setrvat na růstové vlně.
Druhou potenciálně zajímavou společností, která by neměla chybět v hledáčku investorů, je Walt Disney a jeho Disney +, které se může pochlubit růstem počtu předplatitelů z dubnových 50 milionů na současných 86 milionů platících zákazníků. Protože firma je stále v procesu plánů na expanzi, prostor pro růst nových zákazníků, kteří budou ochotni za tuto službu platit je stále obrovský. A spolu s ním i prostor na další růst hodnoty společnosti na burze. Samozřejmě, firma se během roku musela vypořádat i s dopady pandemie na část svého podnikání – konkrétně uzavřením zábavních parků a propouštěním velké části zaměstnanců v nich. K zajímavým investičním aktivům může v tomto segmentu patřit například akcie nováčka Discovery Communications, který během minulého měsíce oznámil vstup do světa streamu s Discovery+, ale i celá řada dalších poskytovatelů, jejichž akcie jsou dostupné na burzách.
Během uplynulého týdne v důsledku negativního sentimentu spojeného s šířením pandemie, problémy s dodávkami vakcín, mutacemi viru COVID-19 a snížením výhledu vývoje globální ekonomiky centrálními bankami, zaznamenaly akciové trhy výraznější pokles. Mírnou korekci jsme mohli pozorovat i u poskytovatelů streamu. S ohledem na aktuální očekávání v souvislosti s dalším růstem akcií těchto společností, můžeme v roce 2021 očekávat dobrou příležitost k nákupu. Pokud totiž budou přetrvávat opatření spojená se zabráněním šíření koronaviru, které budou ještě nepochybně nějaký čas přetrvávat a zůstane i stejná ochota lidí platit za tyto služby, je pravděpodobné, že budeme moci sledovat další výrazně býčí trendy. Navíc, pohled na společenský život veřejnosti se po propuknutí pandemie výrazně změnil a tato změna bude zřejmě do určité míry přetrvávat i po jejím skončení.
Olívia Lacenová, TopForex