01. 08. 2008
Pojišťovna ING ukončila spolupráci s Eurofinancial. AXA a Kooperativa pokračují
Na základě stížností klientů společnosti Eurofinancial se rozhodly pojišťovny ING, AXA, Kooperativa a Generali prověřit, jakým způsobem společnost Eurofinancial se svými klienty, nejčastěji nezkušenými studenty, pracuje. Zákazníci si stěžovali především na agresivní metody podnikání poradenské společnosti a byli nespokojeni s podmínkami, za kterých uzavřeli životní pojistky.
"Je to rozhodně neetické jednání. Firma zneužívá naivity a nezkušenosti studentů, aby zvyšovala své zisky a zisky pojišťoven," komentuje metody společnosti Iva Dušková zabývající se etikou podnikání na VŠE v Praze a dodala: "Firma manipuluje lidmi, což sice v tržní ekonomice může být legální, ale Eurofinancial se už pohybuje za hranicí fair play. To ničí pověst celého pojistného trhu."
ING spolupráci skončila, AXA a Kooperativa v ní pokračují, Generali zatím své šetření neukončila. Stížnosti klientů prověžuje také Česká národní banka.
"ING si zakládá na své důvěryhodnosti, a proto nechce nadále kooperovat se společností, která používá praktiky, které hraničí s etickými standardy," uvedla Alexandra Gjruić, mluvčí pojišťovny ING.
Naopak Marek Vích, mluvčí pojišťovny Kooperativa rozhodnutí pojišťovny odůvodnil takto: "Neregistrujeme nadstandardní množství výpovědí pojistných smluv ani stížností ze strany klientů."
Činností společnosti Eurofinancial se zabývala i Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců (AFIZ). "Zájemci o podnikání na finančním trhu získávají u seriózních firem vyškolení zdarma, aniž by si museli na sebe sjednávat jakýkoliv finanční produkt a aniž by jim hrozila jakákoliv sankce za ukončení spolupráce," uvedla Marta Gellová, generální sekretář Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR.
Bizarním metodám a zkušenostem klientů společnosti Eurofinancial jsme se věnovali v článku " Jak si lze také získávat nové klienty ".
REKLAMA
Zdroj: MF Dnes