16. 04. 2014
Pojišťovny zodpovídají za neetické chování finančních poradců
„Pojišťovna v některých případech sama uzná, že pojistka byla sjednána špatně, a akceptuje odstoupení od smlouvy od samého počátku, kdy spotřebitel dostane zaplacené pojistné zpět,“ uvádí ředitelka útvaru ČNB Helena Kolmanová.
V případě zjištěného pochybení vyzve ČNB pojišťovnu k nápravě. Sjednání nápravy, případné odstoupení od smlouvy od jejího počátku a vrácení již zaplaceného pojistného není vymahatelné a závisí na samotných pojišťovnách. Útvar se snaží o nápravu mimo správní řízení, což umožňuje dosáhnout nápravy do tří měsíců.
ČNB hrozí pojišťovnám pokutou v maximální výši pěti milionů korun. Pokuta není pro pojišťovnu příliš vysoká, avšak udělení pokuty může znamenat ztrátu reputace, která je pro pojišťovny značně důležitá.
Zdroj : iHNed.cz