CZK/€ 25.355 +0,10%

CZK/$ 24.337 +1,15%

CZK/£ 30.464 +0,17%

CZK/CHF 27.279 +0,12%

20. 06. 2014

0 komentářů

První jízda v novém miniautě z Kolína. Toyota Aygo je tišší

 


 

První jízda v novém miniautě z Kolína. Toyota Aygo je tišší

Rotterdam (od našeho zpravodaje) – Konstruktéři nové generace vozu Toyota Aygo splnili slib. Zvuk motoru pracujícího ve vyšších otáčkách proniká do prostoru pro cestující méně intenzivně než dříve.

Na vlastní uši se o tom přesvědčil redaktor online deníku Aktuálně.cz při mezinárodní novinářské prezentaci Toyoty Aygo v nizozemském Rotterdamu.

Motor z produkce japonské automobilky má sice stále drnčivý a řízný zvukový projev, ale „akustický komfort“ už nezhoršuje v takové míře. Znát je to zejména při dálničních rychlostech.

Pracovníci kolínského závodu TPCA totiž vkládají do interiéru více těsnicích a tlumicích materiálů, úpravami prošlo například i sání motoru.

REKLAMA

Větší výkon, nižší spotřeba

Modernizovaný benzinový tříválec o zdvihovém objemu válců jeden litr, který je základní motorizací tohoto automobilu, přitom nyní nabízí větší výkon (až 69 koňských sil), má větší maximální točivý moment (95 Nm) a spotřeba paliva se snížila o tři decilitry na celkových 4,1 litrů na 100 kilometrů.

Při testovacích jízdách v rovinatém terénu na všech typech komunikací (od dálnic přes ulice ve městech až po venkovské silničky) se po ujetí téměř dvou stovek kilometrů zastavil údaj na palubním počítači na hodnotě 4,6 litru na sto kilometrů. To je sice o půl litru více, než udává tabulka s technickými parametry vozu, nicméně jde o velice dobrou hodnotu. Obzvláště za situace, kdy jsme se nepokoušeli jet úsporně za každou cenu.

Sportovnější hlavně opticky

Tvůrci vozu se rozhodli učinit novou generaci sportovnější, aby byla přitažlivější pro mladší zákazníky. Tomu uzpůsobili nejen vnější design, kde je nesporným oživením prvek ve tvaru písmene X na přídi, ale i interiér. Volant s poměrně širokým věncem je méně skloněný, oproti minulé generaci sedí cestující na předních sedadlech o centimetr níže, moderně působí i multimediální systém X-touch.

Ten může zrcadlit displej smartphonu řidiče či spolujezdce, jeho prostřednictvím se ovládá i rádio a umí být rovněž praktickým pomocníkem. Například při poklesu venkovní teploty pod tři stupně Celsia displej začne vypadat tak, jako by zamrzl. Tím upozorňuje řidiče na možnost námrazy na silnici. Na displeji se také ukazuje obraz ze zadní parkovací kamery.

REKLAMA

Majitelům, kteří si chtějí hrát se vzhledem vozu a upravit původní barevnost podle módy nebo osobního vkusu, navíc Toyota nabídne možnost koupit si jiný dekor několika dílů karosérie. Konkrétně se jedná o masku chladiče, dekorační panely zadního nárazníku, dekory předního nárazníku a litých kol. V interiéru pak lze měnit dekorace přístrojového panelu, středové konzole, výdechů ventilace, hlavice řadicí páky a několik dalších drobností.

Prostornější, než vypadá

Aygo samozřejmě nadále patří do třídy miniaut, přestože se ve srovnání s předchůdcem natáhlo v podélném směru o dva a půl centimetru. To mimo jiné přineslo o necelý centimetr více místa v prostoru pro cestující a citelný nárůst zavazadlového prostoru. Ten se zvětšil o 29 litrů na celkových 168 litrů.

Auto je stále určeno pro dva dospělé cestující a jedno až dvě děti sedící vzadu. Přesto, jak jsme si prakticky vyzkoušeli, mohou kratší jízdu v novém Aygu na zadních sedačkách bez újmy přečkat i nadprůměrně vzrostlí dospělí. Prostor pro hlavu zvětšují zvláštní prolisy střechy.

Při obsazení dvěma lidmi a s naloženými dvěma příručními zavazadly působí novinka při jízdě velmi svižným a obratným dojmem. V městském prostředí jsme oceňovali solidní výhled do všech stran. To ale neplatí o couvání, kdy pohledu řidiče šikmo vzad brání velmi široký zadní sloupek karosérie. Nevýhodu může odstranit parkovací kamera.

REKLAMA

Podvozek je naladěn spíše komfortněji, aby cestující netrpěli při přejezdech tramvajových kolejí, kanálů a podobných městských pastí. Žádné výhrady jsme neměli ani k řazení či brzdám.

Možných příplatků je nespočet

Toyota Aygo se v Česku začne prodávat od prvního července, přičemž objednané vozy si zákazníci začnou přebírat na přelomu července a srpna. Základní cena byla stanovena na 209 900 Kč. Standardní součástí výbavy je šestice airbagů, rádio, LED světla pro denní svícení, elektrické ovládání stahování předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání a dokonce i asistent pro rozjezdy ve svahu. Jedná se o třídveřový model se zmíněným motorem 1,0 VVT-i. Silnější, čtyřválcový motor z produkce francouzského koncernu PSA se zatím v Česku nabízet nebude.

Porovnání s Hyundai i10 a Škodou Citigo, které jsou nyní v Česku nejprodávanějšími minivozy, najdete zde.

Rozdíl mezi tří- a pětidveřovým modelem je 10 tisíc korun.

Tuzemské zastoupení Toyoty předpokládá, že nejprodávanější verzí bude verze x-play, což je prostřední výbavový stupeň. Ten obsahuje v porovnání se základní variantou navíc například kožený volant s tlačítky pro ovládání rádia, dotykový displej s parkovací kamerou, klimatizaci a kola z lehkých slitin.

V ceně vozu jsou vždy černé designové prvky na přední i zadní části vozu. Za jejich výměnu za plasty v jiné barvě se připlácí necelých 11 000 Kč. Další peníze zaplatí navíc ten, kdo bude chtít barevné designové součástky do interiéru vozu nebo lišty na spodní části nárazníků a boky automobilu.

Již od samého počátku prodejů jsou k dispozici tří- i pětidveřové verze karosérie a dokonce i varianta s plátěnou střechou. Kromě manuální pětistupňové převodovky mohou zájemci volit i automatizovanou převodovku. Za tu se připlácí dvacet tisíc korun.

Současné ceny budou, podle Tomáše Vaňka, mluvčího českého zastoupení Toyoty, platit přinejmenším do konce letošního roku.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *