Tržní cena letišť se dnes podle Dvořáka pohybuje na úrovni 15násobku provozního zisku EBITDA a když se k tomu připočte desetinásobek, který jsou dnes ochotny půjčit banky, dostaneme se na 25násobek. A jelikož se EBITDA společnosti pohybuje kolem tří miliard korun, je cena Letiště Praha někde kolem 75 miliard korun. Odborníci předpokládají cenu v intervalu od 70 do 100 miliard korun, jde věak o odhady ještě před vypuknutím finanční krize.
Podle Dvořáka byla před vypuknutím krize šance na dosažení úvěru až ve výši 15 až 20násobku EBITDA, dnes se ale zájemci budou muset spolehnout ve větší míře na vlastní zdroje. Letiště Praha by mělo být prodáno jednomu strategickému investorovi. Zájemců o společnost je několik, od letištních operátorů až po infrastrukturní fondy a finanční instituce, ty jsou ale vzhledem k dnešní situaci prakticky mimo hru.
Letiště Praha jako státní podnik hospodařilo za loňských jedenáct měsíců s hrubým ziskem 1,7 miliardy korun, což je oproti předešlému roku téměř 20% nárůst. V prosinci došlo k transformaci na akciovou společnost.
Zdroj: ČTK, HN