Mladá Boleslav – Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v květnu dodala zákazníkům 91 200 vozů, což je meziročně o 15,2 procenta více. Tím dosáhla nejlepšího květnového výsledku podniku. Do roku 2016 chce Škoda představit každého půl roku nový nebo přepracovaný model.
Prodeje Škody rostou devátý měsíc v řadě. „Škoda se nachází uprostřed největší modelové ofenzivy v celé své historii. Čísla dokazují, jak pozitivně jsou naše nové vozy zákazníky přijímány. Dále zvyšujeme tempo a do roku 2016 představíme každých šest měsíců nový nebo kompletně přepracovaný model,“ uvedl Werner Eichhorn ze Škody Auto.
Automobilka začala v těchto dnech prodávat novou Škodu Octavii G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn. V srpnu začne prodávat novou verzi vozu Octavia Scout a připravuje se prodej tří nových, sportovně laděných modelů Monte Carlo. Firma také v prvním pololetí v Číně uvede na trh novou generaci modelu Octavia a Rapid Spaceback.
Čína zůstává nejsilnějším trhem
REKLAMA
V západní Evropě dodávky zákazníkům Škody vzrostly o 25,2 procenta na 37 900 vozů. Na svém největším evropském trhu, v Německu, automobilka navýšila prodeje o 26,7 procenta na 13 800 vozů.
Ve východní Evropě měla Škoda v květnu 10 400 dodávek vozů zákazníkům, což je meziročně o 500 prodaných aut méně. V Rusku, na svém třetím největším trhu, Škoda prodala stejně jako loni v květnu 7600 vozů.
Ve střední Evropě stouply prodeje Škody o čtvrtinu na 13 200 vozů. V Česku si polepšila o 13,3 procenta na 5800 prodaných vozů.
Čína byla v květnu opět nejsilnějším trhem automobilky. Prodalo se tam 23 200 vozů, což představuje meziroční nárůst o 10,8 procenta.
REKLAMA
Nejprodávanějším vozem automobilky byla v květnu Škoda Octavia, její prodeje vzrostly meziročně o 12 procent na 32 800 vozů.
Mladoboleslavská Škoda Auto vytvořila v prvním čtvrtletí provozní zisk 185 milionů eur (5,08 miliardy Kč), což je meziročně nárůst o 65,2 procenta. V příštích letech chce firma dále růst a zvýšit světové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.