Počet úvěrů poskytnutých společnostmi skupiny Home Credit meziročně narostl o 22 %, jistina dokonce o 44 %. “Ačkoliv nemůžeme tvrdit, že celosvětové ekonomické zpomalení je již za námi, pozorujeme téměř ve všech zemích, kde působíme, růst poptávky po úvěrech. S tím, jak se ekonomiky pozvolna stabilizují a nezaměstnanost klesá, nebo alespoň stagnuje, finanční instituce mají větší ochotu půjčovat, klienti zase nabývají sebedůvěry,” komentuje situaci Sonia Slavtcheva, finanční ředitelka skupiny Home Credit.
“Nejvyšší dynamiku pozorujeme v Číně a Vietnamu, zemích, které byly zasaženy krizí nejméně. V Číně stále expandujeme do dalších provincií. V této zemi činil meziroční nárůst objemu nových úvěrů pod značkou Home Credit 230 %, ve Vietnamu 173 %. V Rusku, na našem největším trhu, jsme letos zatím poskytli o 52 % více úvěrů než vloni. Dobře se nám daří také v Bělorusku a Kazachstánu, kde se nárůsty pohybují kolem 45 %. Mírné zvýšení jsme rovněž zaznamenali v Česku a z hlediska počtu úvěrů i na Slovensku,” upřesňuje Slavtcheva.
Home Credit v některých zemích v současnosti působí nejen jako poskytovatel spotřebitelského financování, ale také jako retailová banka. Objem retailových depozit k 31. červenci 2010 meziročně vzrost o 149 % na EUR 494 milionů (přibližně 12,25 milidard korun). V této oblasti je nejdůležitějším regionem Rusko. Koncept retailového bankovnictví však začala skupina Home Credit rozvíjet například také v Bělorusku.
Zdroj: Tisková zpráva Home Credit