Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) se na základě stížností spotřebitelů domáhá o července loňského roku na společnosti Finpomoc.cz, aby se zdrželo protiprávního jednání, zejména praxi sjednávání rozhodčích doložek v rámci úvěrových smluv a řadu smluvních ustanovení, podle názoru SOS pro spotřebitele nepřiměřených.
Stížnosti klientů souviseli především s postupem společnosti Finpomoc.cz v případě, kdy se dostali do rozporu s úvěrovou smlouvou (nejčastěji se jednalo o drobné prodlení se splacením některé splátky – např. na zaplacení hned té první měl klient přibližně 3 dny). Finpomoc.cz je často okamžitě sankcionovala vysokými smluvními pokutami.
Soudní jednání bylo odročeno, a to zejména pro nedostatek času, který byl třeba pro rozsáhlejší dokazování. Sdružení obrany spotřebitelů předkládá řadu důkazů k tomu, že praxe sjednávání rozhodčích doložek ve spotřebitelských smlouvách může být protiprávní a v mnohých evropských zemích je zakázaná. SOS dále zpochybňuje nestrannost a nepodjatost rozhodčího řízení a také ostatní napadená ustanovení úvěrových smluv této společnosti.
Společnost Finpomoc.cz argumenty SOS kategoricky odmítá. Na SOS podala trestní oznámení pro podezření z pomluvy a jiných trestných činů. Stejně postupovala také u části klientů, kteří proti společnosti veřejně vystoupili.
Zdroj: Tisková zpráva SOS – Sdružení ochrany spotřebitelů
REKLAMA