Pokud si majitel motorového vozidla vybere při povinném ručení špatný produkt, může v případě zavinění dopravné nehody zaplatit až 80 % náhrady škody z vlastních prostředků, pokud to po něm poškozený bude finanční prostředky vymáhat soudně. Úhradu škody pak bude nucen vymáhat po své pojišťovně.
„Krácení pojistného plnění a nevědomost majitelů vozidel je jeden ze základních problémů, na který narážíme při řešení dopravních nehod našich klientů. Klienti si neuvědomují, že i když si zaplatí povinné ručení, které ukládá zákon, nemají, jsou-li viníky, v případě špatné volby pojišťovny 100% pojistnou ochranu, ale přitom mají za dopravní nehodu veškerou odpovědnost. Pojišťovny to na druhou stranu vědí velmi dobře. Zjistily, že pro majitele vozidel je téměř nemožné dohledat informace, jaké plnění poskytuje ta či ona pojišťovna, a hlavně se snaží pojistníky nalákat především na výhody a bonusy,“ vysvětlil Karol Novák, obchodní ředitel společnosti Nehodová služba s.r.o. zajišťující kompletní servis řešení dopravních nehod.
Nehodová služba, která řeší více než 12 % z celkového počtu všech dopravních nehod v České republice, připravila pro všechny majitele vozidel unikátní srovnání pojišťoven, a to z pohledu procentuálního krácení pojistného plnění. Ze zpracované statistiky vyplývá, že například pojišťovna Triglav krátí své klienty až o 76 % náhrady škody a pojišťovna AXA o 74 %. Naopak nejmenší krácení a tím i nejvyšší procento úhrady má ČSOB pojišťovna (13 %).
Zdroj: Tisková zpráva Nehodové služby