Krádež motorových vozidel a jejich vykrádání tvoří v Čechách necelou čtvrtinu celkové kriminality. Na to, jak je snadné dnes ukrást auto, se snaží DIRECT pojišťovna poukázat informační kampaní. V rámci ní se na serveru youtube.com objevilo pět videí, v nichž dva mladí muži otevírají auta poněkud netradičními způsoby, jako je ovladač na TV, magnet, zvon na WC, nebo dokonce „análním vzrušovadlem.“
Videa už zhlédlo od 6. srpna kolem 1,5 milionu návštěvníků a vzbudily docela živé diskuse. „Hledali jsme netradiční formy komunikace, které by na problém zabezpečení a pojištění vozů upozornily a rozpoutaly o způsobech zabezpečení vozidel diskusi, což se nám nepochybně podařilo,“ hodnotí průběh informační kampaně Klaudia Tóthová, ředitelka obchodu a marketingu DIRECT Pojišťovny.
Krádeže aut jsou stále důmyslnější a věnují se jim organizované skupiny, kde má každý svou úlohu. Podle expertů až 70 až 80 % odcizených aut pachatelé během relativně krátké chvíle demontují a součástky prodají na opravu, nebo stavbu jiných vozidel. Asi pětina aut pak míří za hranice (většinou těch dražších) a tyto krádeže jsou nezřídka spojeny s pojistným podvodem.
Zdroj: Tisková zpráva DIRECT Pojišťovny
Linky na videa:
REKLAMA
http://www.youtube.com/watch?v=BNxj7WxwvDc
http://www.youtube.com/watch?v=q5YuZtOWSY8
http://www.youtube.com/watch?v=xHHVYrgtUnI
http://www.youtube.com/watch?v=4qDwMIDyObQ