Vrchol předvánočních nákupů je tradičně stanoven na pondělí, kdy začínají přicházet výplaty. Podle Asociace pro elektronickou komerci by tržby měly dosáhnout jedné miliardy korun. Za celý týden by obrat e-commerce měl přesáhnout čtyři miliardy korun.
„Vánoční nákupy tento týden vyvrcholí. Většina Čechů má již o dárcích jasnou představu a k dispozici prosincovou výplatu. Pondělí je mezi zákazníky tradičně nejpopulárnější den pro vytvoření objednávek,“ uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška. Češi plánují utratit za Vánoce na internetu nejčastěji mezi dvěma a pěti tisíci korunami.
Celkově se pak očekává další rekord s tím, že e-shopy utrží letos přes 38 miliard korun. Tím překonají hranici tržeb let předešlých.
Venku je největší globální studie o digitálním bankovnictví – Digital Banking Maturity 2022. Jak si v této sféře stojí retailové banky z 41 zemí z celého světa, včetně Česka? Zmiňovaná studie společnosti Deloitte přináší srovnání digitálních funkcionalit, šíři pokrytí zákaznických potřeb a UX aspektů ve třech klíčových kanálech.
Epidemie koronaviru a s ní související karanténa a nouzový stav proměňují českou ekonomiku. Obory, jimž se zatím digitalizace vyhýbala, se snaží dohnat, co se dá. On-line se teď mnohem víc než kdy jindy prodává třeba jídlo. Nebo domácí pekárny.
Česká republika je rájem internetových obchodů. Lidé mohou aktuálně nakupovat ve více než 40 tisících e-shopech. Prosadit se mezi zavedenými internetovými obchody není jednoduché. „Hned v počátcích podnikání je proto nutné zvolit vhodnou strategii. Internetových obchodů, které skutečně fungují jako jakákoli jiná firma a které dosahují milionových obratů, […]
Text: Jana Poncarová
27. 02. 2020
Diskuze k článku
Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.