CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

27. 03. 2012

2 komentáře

Vít Kalvoda: Trend transparentnosti a informovanosti klientů

 


 

V Holandsku a Austrálii existuje již smysluplná regulace. V Nizozemí se o ni postarali poškození klienti, kteří zjistili, že na svých účtech nemají prostředky, které jim byly slibovány.

regulace životního pojištění jsou dvě možnosti: Stropování provizí, což není populární a zřejmě to není průchodné. Druhou možností je transparentní informace o výši odbytného spolu s vklady klienta.

V polovině dubna se má schvalovat novela zákona č. 38, který bude regulovat zprostředkování pojištění. Měl by nastolit větší zodpovědnost firmy za své poradce a stanovit smysluplné informování zákazníků. „Doufám, že se podaří dotáhnout normu do smysluplného konce tak, aby neomezil jiné než nesolidní poradce,“ komentoval normu Vít Kalvoda.

Roční nákladovost rezervotvorných pojistek je v Holansku zastropována na 2,5 % ročně. Nákladovost u českých produktů životního pojištění dosahuje kolem 5 %.

Loading

Vstoupit do diskuze 2 komentáře


Související články

Přežije penzijní reforma příští vládu?

„Druhý pilíř příští vláda zruší!“ hřímal na včerejším Fóru Zlaté koruny stínový ministr financí Jan Mládek. „Ještě na závěr zazpívat Internacionálu, a je obrázek kompletní,“ komentoval jeho vystoupení premiér Petr Nečas. Má druhý pilíř šanci přežít příští vládu?

Text: Petr Zámečník

29. 11. 2012


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • vit_kalvoda

    28 března, 2012

    Máte pravdu, že tato informace je zásadní.
    Ale určitě je dobré vědět taky to, kolik platíte poté, co již byly počáteční náklady zaplaceny.
    Většinou je to i nadále víc, než kdyby se peníze posílaly do fondu přímo a ne oklikou přes pojišťovnu.

    Odpovědět

  • Podvedená klientka

    27 března, 2012

    Stačilo by, kdyby ve smlouvách u IŽP bylo napsáno, že finance, které člověk vloží na svůj účet za první dva roky, už nikdy neuvidí. Nestačí, že nedostane nic v případě zrušení smlouvy do dvou let, to je mnohými chápáno jako určitá sankce za předčasné ukončení smlouvy. Z hlediska těchto poplatků je ale prakticky jedno, kdy smlouvu ukončí, protože finance vložené za toto období už nikdy nedostane zpátky. Jen nevím, zda by při tak jasných informacích ještě vůbec někdo IŽP uzavřel.

    Odpovědět