27. 03. 2012
Vít Kalvoda: Trend transparentnosti a informovanosti klientů
V Holandsku a Austrálii existuje již smysluplná regulace. V Nizozemí se o ni postarali poškození klienti, kteří zjistili, že na svých účtech nemají prostředky, které jim byly slibovány.
U regulace životního pojištění jsou dvě možnosti: Stropování provizí, což není populární a zřejmě to není průchodné. Druhou možností je transparentní informace o výši odbytného spolu s vklady klienta.
V polovině dubna se má schvalovat novela zákona č. 38, který bude regulovat zprostředkování pojištění. Měl by nastolit větší zodpovědnost firmy za své poradce a stanovit smysluplné informování zákazníků. „Doufám, že se podaří dotáhnout normu do smysluplného konce tak, aby neomezil jiné než nesolidní poradce,“ komentoval normu Vít Kalvoda.
Roční nákladovost rezervotvorných pojistek je v Holansku zastropována na 2,5 % ročně. Nákladovost u českých produktů životního pojištění dosahuje kolem 5 %.