10. 08. 2017
Vkladní knížka? Staronový produkt stále má své místo
Boom ve světě on-linových spořících účtů zažívá nově i jeden z nejstarších způsobů spoření. O vkladní knížky znovu roste velký zájem od klientů. Úroková míra se pohybuje od 0,1 do jednoho procenta ročně.
„Dítěti do kolébky se špatně dává elektronický produkt. Řada lidí vítá, když mohou novorozenci darovat něco hmatatelného, jako je právě vkladní knížka,“ říká Přemysl Hanzelka, ředitel Poštovní spořitelny.
Právě Poštovní spořitelna otevírá měsíčně okolo tisícovky nových vkladních knížek a celkový počet přesahuje hranici půl milionu. „Navíc na ně mohou vkládat a vybírat hotovost na všech poštách a ve finančních centrech Poštovní spořitelny,“ vysvětluje Hanzelka.
Podobné zkušenosti má i Česká spořitelna. „Ke konci července evidujeme 1 169 080 vkladních knížek, na kterých je přes 60 miliard korun,“ říká mluvčí České spořitelny František Bouc. Jen za první pololetí si v bance otevřelo novou vkladní knížku 10 tisíc klientů, kteří na ně vložili skoro miliardu korun.
Zdroj. iHNed.cz
REKLAMA