Na vánoce každoročně prudce stoupají maloobchodní tržby a nejinak tomu bude i letos. Výdaje českých domácností v předvánočním období postupně vzrůstají od roku 2004. Stále častěji je navíc využívána možnost koupě vánočních dárků na splátky.
„Čeští spotřebitelé rádi využívají možnost snížit zatížení rodinného rozpočtu v období Vánoc tím, že si cenu nakupovaného zboží rozloží do delšího časového období. Typickým námi financovaným vánočním dárkem je elektronika – televizory, mobily a PC sestavy. Někteří naši klienti si pod stromeček nadělují i vybavení domácnosti jako například nábytek. Objevují se ale i nové trendy – například exotické dovolené na splátky,“ uvedla Jarmila Kowolowská, manažerka produktového týmu GE Money Multiservis.
Nemalé obraty zaznamenávají také internetové obchody. Předvánoční tržby tvoří až 30 % jejich celoročních příjmů.
Zdroj: GE Money Multiservis
Čtěte dále:
Daniel Kuchta: Předluženost nám nehrozí, opatrnost je ale na místě
REKLAMA