08. 04. 2010
Znalost finančně-poradenských firem je malá, pouze Partners zaujali větší část populace
Na druhou stranu více než čtvrtina (26 %) těch, kteří nějakou poradenskou společnost znají, jmenovala Partners. Druhou OVB jmenovalo 17 % respondentů, Broker Consulting a Fincentrum 9 % a AWD pouze 8 % respondentů. „Pro poradce je důležité, aby mohli pracovat pro společnost, kterou potenciální klienti znají, které důvěřují a která se odlišuje od ostatních,“ říká Petr Borkovec, ředitel distribuční sítě Partners.
GRAF1. Spontánní znalost finančně-poradenských společností v cílové skupině 25–60, SŠ/VŠ ABC.
Letošní výzkum přitom ukázal nárůst znalosti značky Partners o 8 %, zatímco ostatní společnosti stagnovaly nebo rostly výrazně méně. „Ukazuje se, že se mediální přítomnost opravdu vyplácí a že i mladá společnost může na trhu zaujmout, pokud má dobře promyšlený marketing a hlavně spolehlivou službu, které si klienti cení,“ dodává Petr Borkovec. Ještě lepších výsledků dosahují Partners z hlediska podpořené znalosti značky, kdy dotazovaní vybírají ze seznamu společností.
GRAF2. Podpořená znalost finančně-poradenských společností v cílové skupině 25-60, SŠ/VŠ ABC.
Partners jako první finančně-poradenská společnost využila televizní reklamu, ať už šlo o sponzoring časomíry na České televizi nebo o klasickou spotovou kampaň, aktivně využívá zajímavé venkovní plochy nebo moderní formy internetové reklamy.
REKLAMA
V rámci výzkumu si Partners ověřovali také znalost pořadu Krotitelé dluhů, na jehož vzniku se od počátku podílí, a který se snaží ukazovat, jak se starat o své finance. „Pořad zná plných 42 % české populace, i když v průměru ho každý týden sleduje pouze 20 % dospělých. Ukazuje se tak, že o téma osobních financí mají Češi opravdu velký zájem – a je pouze na poradenských firmách, jak dokážou potenciální klienty oslovit a vysvětlit jim přínosy kvalitního a nezávislého finančního poradenství,“ dodává Tomáš Prouza.