22. 04. 2016
Manažerkou roku 2015 se stala výkonná ředitelka společnosti Alcaplast Radka Prokopová
Celkem sedmdesát finalistů se letos zúčastnilo nejprestižnější soutěže manažerských osobností Manažer roku. Jednou z vyhlašovaných kategorií byla i Manažerka roku. Tou se pro třiadvacátý ročník na základě hodnocení Národní komise stala výkonná ředitelka společnosti Alcaplast Radka Prokopová. „Ocenění si velmi vážím, ale nezískala jsem ho jen svou zásluhou. I za tímto úspěchem stojí celá společnost, každý zaměstnanec pomáhá jejímu rozvoji. Věřím, že i díky tomuto ocenění se více lidí dozví o existenci ryze českých produktů sanitární techniky,“ uvedla Radka Prokopová.
Nejlepší manažeři musejí splňovat kritéria dvoukolového hodnocení soutěže. „Ty zahrnují osobní přínos na rozvoji firmy, kvalifikaci v oboru, využívání moderních metod řízení, strategické a invenční myšlení, ale i dodržování korektního jednání v podnikání,“ vyjmenoval hlavní kritéria mluvčí soutěže Milan Mostýn. Navíc by podle něj měl Manažer roku být nositelem zkušenosti a umu, vizionářem i příkladem pro ostatní.
Soutěž Manažer roku oceňuje každoročně osobnosti managementu, prezentuje jejich výsledky širší veřejnosti a poukazuje na jejich úlohu v rozvoji české ekonomiky. „Soutěž propaguje pozitivní manažerské vzory, a snad se tím postupně lámou někdy zažité negativní společenské stereotypy. Nabízí také manažerům příležitost výměny zkušeností a setkávání,“ doplnil Milan Mostýn.
Svůj pracovní den zahajuji vždy už na konci dne předchozího, říká Manažerka roku 2015 Radka Prokopová
Radka Prokopová je jednatelkou společnosti Alcaplast od jejího vzniku v roce 1998. Od roku 2009 pracuje na pozici výkonné ředitelky. Za necelých dvacet let se jí společně s manželem Františkem Fabičovicem podařilo vybudovat firmu, která patří mezi přední evropské výrobce sanitární techniky.
REKLAMA
Stála jste u zrodu společnosti Alcaplast. Jaké byly tehdy vaše cíle?
Firmu jsme s manželem zakládali obrazně řečeno na zelené louce. Naším cílem bylo etablovat se na trhu sanitární techniky nejen v České republice, ale též v zahraničí. V uplynulých bezmála dvaceti letech se nám podařilo vybudovat zdravou, kapitálově stabilizovanou firmu rodinného typu. Ze skromných podmínek, za nichž jsme v roce 1998 začínali, jsme se prodrali mezi přední evropské výrobce.
Kam by měl podle vás Alcaplast směřovat dál?
Prioritou naší firemní strategie je snaha minimalizovat subdodávky. Snažíme se o modernizaci a rozšiřování provozů tak, abychom většinu produktů a jejich součástí uměli vyrobit vlastními silami. Vzhledem k širokému portfoliu našich výrobků – od ventilů přes sifony, moduly, žlaby až k podlahovým vpustem – se i nadále budeme orientovat na export.
REKLAMA
Stala jste se Manažerkou roku. Co pro vás tento úspěch znamená?
Výhry v soutěži Manažer roku si cením nejen jako osobního uznání, ale především jako ocenění pro celou naši společnost. Toto ocenění mě těší o to více, že jsem uspěla v konkurenci top manažerek a manažerů z nejrůznějších společností a oborů.
Jak vypadá běžný pracovní den výkonné ředitelky společnosti Alcaplast?
Svůj pracovní den zahajuji už na konci dne předchozího. Snažím se vždy zkoncentrovat myšlenky na úkoly, které mě čekají následující den. V naší společnosti se zabývám oblastmi jako je marketing, obchod, personalistika a finanční řízení podniku, proto většinu dne trávím touto agendou a otázkami, které s ní souvisejí. Mívám také schůzky napříč naší firmou či jednání se strategickými zákazníky a obchodními partnery.
Alcaplast zaměstnává téměř šest set lidí. Co je podle vás na vedení lidí nejdůležitější a čeho si na svých zaměstnancích ceníte?
Vzhledem k počtu zaměstnanců se jedná o velmi rozmanitý a osobnostně pestrý kolektiv. Za klíčové při vedení svých spolupracovníků proto považuji otázku vzájemné důvěry a loajality. Cením si u nich rovněž vysoké odbornosti, pracovního nasazení a schopnosti předkládat správná řešení ve správný čas.
Tisková zpráva: Alcaplast