Nenechte si vyměnit stavebko za investičko!
Triky některých finančních zprostředkovatelů jsou na hony vzdálené etickým principům a mnohdy si zahrávají i s klasifikací podvodu podle trestního zákoníku. Na jeden rozšiřující se nešvar upozornila finančně poradenská společnost OVB Allfinanz, když i jednoho ze svých spolupracovníků pro nekvalitní poradenství propustila.
„Na základě nespokojenosti s úrovní kvality obchodů zprostředkovaných pracovníky řízenými tímto oblastním ředitelem a v reakci na časté stížnosti klientů i partnerských společností na činnost těchto pracovníků byla tomuto oblastnímu řediteli vypovězena smlouva,“ uvedla tisková mluvčí Jaroslava Matoušková v tiskové zprávě.
Zprostředkovatel, který se chce obohatit na úkor klienta, v tomto případě doporučí jednoduchý postup: Zrušit stavební spoření, na kterém se po šesti letech spoření nachází řádově 150 tis. Kč, a místo něj založit „úžasné spoření“ – investiční životní pojištění. A to na částku 75 tis. Kč ročně, předplacenou na dva roky.
Výsledkem je obohacení zprostředkovatele řádově o 100 tis. Kč, které pochopitelně zaplatí nic netušící klient. Na klienta přitom čeká ještě další překvapení.
Takováto „investice“ bývá podávána jako jednorázová investice, kterou si navíc klient může po dvou letech vybrat. Ve skutečnosti po dvou letech je na klientově účtu nula. Navíc ve třetím roce klient obdrží složenku od pojišťovny na uhrazení dalšího roku „spoření“ s investičním životním pojištěním.
REKLAMA
V té době jeho „poradce“ již není k zastižení a na rozhořčené dotazy neodpovídá. Je ale již pozdě. Klient podepsal, že všemu rozumí, se vším souhlasil a chtěl právě tento produkt. Zprostředkovatel má vše zdokumentováno – tedy kromě jednání s klientem, při kterém předkládal nepravdivé informace.