CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Nenechte si vyměnit stavebko za investičko!

 


 

Triky některých finančních zprostředkovatelů jsou na hony vzdálené etickým principům a mnohdy si zahrávají i s klasifikací podvodu podle trestního zákoníku. Na jeden rozšiřující se nešvar upozornila finančně poradenská společnost OVB Allfinanz, když i jednoho ze svých spolupracovníků pro nekvalitní poradenství propustila.

„Na základě nespokojenosti s úrovní kvality obchodů zprostředkovaných pracovníky řízenými tímto oblastním ředitelem a v reakci na časté stížnosti klientů i partnerských společností na činnost těchto pracovníků byla tomuto oblastnímu řediteli vypovězena smlouva,“ uvedla tisková mluvčí Jaroslava Matoušková v tiskové zprávě.

Zprostředkovatel, který se chce obohatit na úkor klienta, v tomto případě doporučí jednoduchý postup: Zrušit stavební spoření, na kterém se po šesti letech spoření nachází řádově 150 tis. Kč, a místo něj založit „úžasné spoření“ – investiční životní pojištění. A to na částku 75 tis. Kč ročně, předplacenou na dva roky.

Výsledkem je obohacení zprostředkovatele řádově o 100 tis. Kč, které pochopitelně zaplatí nic netušící klient. Na klienta přitom čeká ještě další překvapení.

Takováto „investice“ bývá podávána jako jednorázová investice, kterou si navíc klient může po dvou letech vybrat. Ve skutečnosti po dvou letech je na klientově účtu nula. Navíc ve třetím roce klient obdrží složenku od pojišťovny na uhrazení dalšího roku „spoření“ s investičním životním pojištěním.

REKLAMA

V té době jeho „poradce“ již není k zastižení a na rozhořčené dotazy neodpovídá. Je ale již pozdě. Klient podepsal, že všemu rozumí, se vším souhlasil a chtěl právě tento produkt. Zprostředkovatel má vše zdokumentováno – tedy kromě jednání s klientem, při kterém předkládal nepravdivé informace.

Loading

Vstoupit do diskuze 47 komentářů


Související články

Zkontrolujte si před koncem roku, zda vám neutíkají některé příspěvky či zvýhodnění

Do konce roku zbývá už jen několik dnů. Vyplatí se proto věnovat pár minut kontrole, zda za letošní rok využijete všechny výhody doplňkového penzijního spoření, stavebního spoření nebo letošní novinky – dlouhodobého investičního produktu. Zkontrolujte si, jestli vám neutíkají některé příspěvky či zvýhodnění.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 12. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Petr

    29 ledna, 2013

    Proč platit poplatky za to, abych vůbec mohl investovat? Většina poradců a rádoby analytiků se pouze veze na vlně velkých jmen, sami však investicím vůbec nerozumí. Investuji také a neplatím žádné poplatky za vstup, tak za správu! Rád se s vámi podělím o této investici. Petr, pesek1299@seznam.cz

    Odpovědět

  • JJ

    16 listopadu, 2012

    To ještě Fincentrum, když ho vzalo nevědělo, že má neuvěřitelné dluhy ze storna co mu přišli od klientů za tyhle prasárny, jenže teď je tam ředitel a musí to platit za něj, takže hodně štěstí :D.. Aspoň se OVB zbavilo po pár letech zase nějaký tý špíny, co jim kazí pověst.

    Odpovědět

  • Martin Hrysčenko

    17 listopadu, 2012

    A kdopak tu špínu vychoval?
    Toť asi ta nejzásadnější otázka, protože pokud se nevyřízne samotný vřed, pak to bujení nastane znova.
    Takže z mého pohledu bych zavřel celé OVB, protože pokud tyhle zhovadilosti podporuje a schvaluje sám pan Knapp, pak se nějaké zlepšení oprvadu očekávat nemůže.
    Všichni rozumní by měli utéci, protože tohle odchodem jednoho kašpárka neskončí.

    Odpovědět

  • VL

    12 listopadu, 2012

    Vraťme zpět k postupnému vyplácení provizí.Provize se vyplácely za pojistku i 5let. Zavedením výpaty 100% hned v prvním roce byla otevřena cesta pro tato zvěrstva. Zaveďme přijímání nových spolupracovníků až po 3 letech pobytu v zaměstnání.Takový člověk se nejdříve zařadí mezi většinu populace, co si svou většinou neadekvátní výplatu musí odřít, pak zaplatit nájem a živit se celý další měsíc do nové výplaty.

    Odpovědět

  • VL

    12 listopadu, 2012

    ř

    Odpovědět

  • VL

    12 listopadu, 2012

    ř

    Odpovědět

  • Petr Kačenka

    10 listopadu, 2012

    Dobrý den pane Zámečníku,
    jak se cítíte, když jste lidi provozující praktiky, které popisujete příjmuli do své společnosti?
    Děkuji

    Odpovědět

  • Martin Hrysčenko

    10 listopadu, 2012

    No to by mě taky zajímalo co na to pan moralista Záměčník.
    Jakpak si asi toto obhájí, jestli to vůbec obhajitelné je :-)

    Odpovědět

  • Iva

    8 listopadu, 2012

    Firma by měla mít kontrolní mechanismy – jenže pokud by je příště nastavila ve prospěch klienta a ne OVB, tak by zůstala desetina poradců, zbytek by musel odejít

    Odpovědět

  • Michael

    13 listopadu, 2012

    tak ať, já pracuji výhradně v prospěch klienta a to je to, co mě na této práci baví nejvíce. Ikdyby se odpojilo třeba 90% OVB, tak se aspoň oddělí zrno od plev a zbydou tu jen kvalitní poradci. Samozřejmě přiznávám, že IŽP tvoří nemalý podíl na mé týmové produkci, avšak stále věřím, že nabízíme kvalitní produkty a pokaždé kladu důraz na to, aby se klientům řeklo o nákladovosti daného produktu, nemusí to být nutně konkrétní informace, ale vždy klient musí vědět ještě předtím, než se nahrne do podpisu, že návratnost investovaných prostředků je 6–8 let a teprve potom začne produkt skutečně vydělávat. Navíc upozorňuji na skutečnost, že u IŽP jsou úroky při výběru prostředků ještě zdaněny, takže klient neobdrží plnou odkupní hodnotu tak, jak ukazuje výstup z kalkulátoru. Opravdová (očekávaná) částka je samozřejmě také zahrnuta do finančního projektu. Samozřejmě, pokud kalkulátor nabízí možnosti „zvolit si“ předpokládaný vývoj investice, tak i u dynamického portfolia není moc slušné dávat více než 6–6,5%. Radši ať je klient příjemně překvapen, pokud bude výkonnost vyšší, než abychom mu mazali med kolem pusy s ročním zhodnocením nějakých 8–9% a situace byla ve výsledku jiná. Zároveň poukazuji na fakt, že výnos není garantovaný a že se výkonnost počítá z dlouhodobého investičního hlediska s přihlédnutím na současnou ekonomickou situaci a v případě, že udeří krize zrovna v době, kdy klient chce vybírat prostředky, může být nemile překvapen. Zároveň samozřejmě vždy v rámci servisu klienta informuji o výkonnosti produktu. Takto si já představuji, že by mělo vypadat správné poradenství.

    Odpovědět

  • stas

    13 listopadu, 2012

    IŽP a kvalitni poradenství nejde moc dobře dohromady! Protože IŽP je neprůhledné s pouice investice

    Odpovědět

  • vasek

    13 listopadu, 2012

    ale jde. kvalitní poradce je schopen IŽP rozklíčovat(po­jistné podmínky, cena, poplatky) a posoudit jeho výhodnost pro konkrétního klienta.

    Odpovědět

  • stas

    13 listopadu, 2012

    nemyslim podminky pojisteni, ale podminky investovani

    Odpovědět

  • vasek

    14 listopadu, 2012

    kvalitní poradce je schopen posoudit i podmínky investice v rámci IŽP

    Odpovědět

  • stas

    14 listopadu, 2012

    to se hluboce mýlíš, protože nemáš možnost rozklíčovat kam investice směřuje“

    Odpovědět

  • vasek

    14 listopadu, 2012

    boha co je těžkého rozklíčovat na tom, kam investice směřuje? v rámci IŽP jsou OPF…

    Odpovědět

  • stas

    14 listopadu, 2012

    je ve smlouvě uvedeno kolik se přesně investuje a do jakých OPF se investuje??

    Odpovědět

  • vasek

    15 listopadu, 2012

    samozřejmě.
    Smlouva řádného IŽP(které řádný poradce vybírá), obsahuje ceník rizik, poplatky(admin­.,ink.,BOS, mfee pojišťovny- u řádného pojištění 0%). Zbylá část je tedy investiční. Alokaci do jednotlivých fondů či typu strategie/správy si klient určuje sám…
    Prospekty fondů jsou dohledatelné na stránkách pojišťovny či investiční společnosti

  • stas

    17 listopadu, 2012

    posli linky na takovou nabidku, to by mne velmi zajimavlo co se v IZP nabizi

  • vasek

    17 listopadu, 2012

    jestli se nemýlím, tak třeba Aegon nabízí poměrně pestrou nabídku fondů v rámci IŽP. jsou zmíněny na jejich stránkách

  • pravda

    17 listopadu, 2012

    Absolutně nevhodná varianta, spolčení s podvodníky, viz Slovensko a závěr z ČNB

  • Lukas

    22 listopadu, 2012

    Používat IŽP na investování je nesmysl. Smlouva se jmenuje investiční životní pojištění a na to taky je na POJIŠTĚNÍ. Jen aby bylo jasno, tak jsem se schválně podíval do Aegonu na fondy, které nabízí. Je velice zajímavé, že když si najdu fond AE30 Templeton Latin America(http://ww­w.aegon.cz/cs/Do­mu/Nase-produkty/Fondy-investicnich-pojisteni/Fon­dy/AE30-TEMPLETON-LATIN-AMERICA-/), který sám mám, ale nikoli od Aegonu, ale přímo od Templetonů, tak píší, že cena podílové jednotky je 203,54 USD (22.11.2012) a když si naleznu factsheet od Templetonu cena podílové jednotky se pohybuje okolo 78 USD. Račte se podívat zde: http://www.fran­klintempleton­.cz/downloadsSer­vlet?docid=gr5d87w3
    případně zde:
    http://www.fon­dsprofessione­ll.at/fonds/fi­ap/singleview/pe­riode/1Y/fondsID/FU_7853­33/
    a podle ISINu se jedná o naprosto totožné fondy. Tak co je ten rozdíl více než 120 USD? To by mne pane Vašku opravdu zajímalo, jak toto rozklíčujete. A je opravdu velký rozdíl jestli dostáváte výpisy přímo od Franklin Templeton nebo od Aegonu.

  • vasek

    22 listopadu, 2012

    Milý Lukáši,
    už mne nebaví vést tyhle diskuze s klienty či zástupci společnosti E&S, kteří slepě věří, že finančně nejvýhodnější nákup fondů FT lze udělat jedině „napřímo“ – přes E&S.
    Již několikrát se tu řešilo zprostředkování fondů FT přes E&S a Conseq.
    Pokud si Aegon něco bere, tak je to na základě zdvojeného manažerského poplatku u některých ze svých produktů. Mají pojistky, kde se toto děje a pak produkt, kde nikoliv.
    Tímto rozhodně neobhajuji spoření přes ŽP(ač do velmi malé míry může dávat smysl)…

  • Lukas

    22 listopadu, 2012

    To jste mi moc nerozklíčoval ten 120 dolarový rozdíl… Řekněte mi jediný důvod, proč bych měl chtít platit zdvojený manažerský poplatek. Nota bene když se podíváte na seznam distributorů FT, tak tam Aegon ani není, viz zde:

    http://www.fran­klintempleton­.cz/cs_CZ/inves­tor/distributor­s/distributor

    takže Aegon musí za nějakým z těchto distributorů, aby se do FT vůbec dostal. To znamená, že než se klientova investice skutečně zainvestuje, tak je oškubaná o spousty drobných poplatků těchto firem. Další věc je nákup USD. Já nakupuji za téměř středový kurz, zatímco většinou to bývá v kurzu nákup/prodej. Ono to jsou sice drobné, ale v dlouhodobém horizontu to může udělat také slušný peníz. Takže dám ruku do ohně za to, že investice napřímo vycházejí výrazně lépe. A investice napřímo umí pouze a jedině JUNG, DMS & Cie, GmbH (v zastoupení společnosti Ertrag & Sicherheit Vermögensberatung Ges. m.b.H.)

  • vasek

    22 listopadu, 2012

    také nevidím jediný důvod, proč platit zdvojené mfee…
    Stejně tak ani nevidím důvod, proč platit zdvojené nákupní poplatky, tak jak je to u E&S.
    Na zbytek nemá smysl reagovat, již jsem Vám sdělil, že se to již tady probíralo, stejně jako na jiných serverech…
    Hledejte a prozřete…

  • Lukas

    22 listopadu, 2012

    Ok, to je vače věc, ale pořád od vás čekám na to rozklíčování toho 120-ti dolarového rozdílu…

  • stas

    24 listopadu, 2012

    Investici napřímo umí každý slušný OCP u depozitní banky! V tomto ES -JUNG neni vyjimečný

  • stas

    24 listopadu, 2012

    tak to by mne taky zajimalo jak vysvetli rozdil

  • Michal

    7 listopadu, 2012

    Udělalo se mi špatně po večeři. Tohle jsem jednou řešil se zoufalým klientem a doufal jsem, že to byla výjimka. Ale jak vidím, bylo to u některých běžnou praxí :-(

    Odpovědět

  • VZ z OVB

    5 listopadu, 2012

    Nejde o OVB, AWD, Fitko, Partnery, BC… jde o lidi, kteří s těmito společnostmi mohou spolupracovat a obohacovat se na produktech jenom na úkor klienta. Jde jenom o to, že naše legislativa je nedostatečná a umožňuje činnost na finančním trhu vykonávat komukoliv staršímu 18ti let, což je nesmysl, že? Protože těžko maturant bude něco vědět o finančních produktech a když mu nadřízení nakukají, že je vše OK a že klient je na tom vlastně nejlíp jak může, tak je pohroma na světě. Všechny GST, BL, BD a RD bez ekonomického vzdělání bych okamžitě vyházel, nebo s nimi rozvázal smlouvu o spolupráci a nechal pracovat pouze VZ, kteří tvoří výborné jméno, ale je nás menšina, bohužel. Zde se jede na kvantitu a okamžitý zisk, že? Sáhněte si do svědomí, kdo jste klientům udělali plány na dvou až pětiletou točku peněz ze SS a PP, případně i KŽP?! Sami se udejte pro podvodné jednání..

    Odpovědět

  • Původní kolemjdoucí

    5 listopadu, 2012

    Nemám ekonomické vzdělání, jdu tedy sepsat výpověď, i když jsem v životě neudělal nic, co by klienta poškodilo. Ale při studiu střední ekonomické školy nebudu mít na pořádnou práci s klientem čas a mohl bych sklouznout k tomu, že bych to flákal jak Baťa cvičky, abych zaplatil složenky. Uvolním místo nějakému středoškolákovi, který jistě nebude poslouchat svého vedoucího a bude dělat na základě zkušeností získaných studiem střední školy. Tímto se tu s vámi loučím.

    Odpovědět

  • anonym

    7 listopadu, 2012

    Kdyby v OVB byl nějaký dohled vedení, tak by to bylo úplně jiné. Setkávám se s lidmi od 15 do 18 let věku, kteří tam normálně pracují.

    Odpovědět

  • vasek

    5 listopadu, 2012

    Mě by zajímalo, jak se k tomu postaví OVB jako firma ve směru ke klientovi. Jestli jej odškodní.

    Odpovědět

  • VZ z OVB

    5 listopadu, 2012

    OVB nemá koho odškodňovat, ale pochybný poradce se musí zpovídat, on je podepsaný na smlouvě jako uzavíratel a jako člověk, který sbíral data od klienta a seznamoval klienta s podmínkami… které mu zamlčel, nebo uvedl v omyl a neúplnou pravdu.

    Odpovědět

  • vasek

    5 listopadu, 2012

    tak firma by měla mít nějaký kontrolní mechanismus… tedy pokud jí jde o jméno a samozřejmě etiku. A ty smlouvy byly nasekány na základě spolupráce mezi PPZ a OVB. považuji za přirozené, že klienta by měla odškodnit OVB a posléze to vymáhat po PPZ

    Odpovědět

  • Cuba

    5 listopadu, 2012

    Koktovačka s 12% zhodnocením ročně na 7BN 😀

    Odpovědět

  • Justýna

    5 listopadu, 2012

    Pozor, doktor Kokta je teď v OVB velký hrdina a zachránce, protože zůstal! Řešit ho začnou až bude chtít dělat lepší práci a přejde do Fincentra, kde ho to snad naučí. V prosinci už z něho bude pan Špatný.

    Odpovědět

  • Původní kolemjdoucí

    5 listopadu, 2012

    Do FC mířil i BL Chotovinský, myslíte že tam měl namířeno proto, aby se naučil pracovat lépe a jinak?

    Odpovědět

  • Justin Valeš

    5 listopadu, 2012

    Prej ano

    Odpovědět

  • bla

    5 listopadu, 2012

    odkud máte tu informaci?

    Odpovědět

  • Cuba

    7 listopadu, 2012

    No jo 😛 tak ono tem chudakum nic nezbejva nez prejit nekam,kde se to mysli s financema vazne.

    Odpovědět

  • RD Zoubek

    5 listopadu, 2012

    Žádná novinka, píšete o triku, který vedení OVB podporovalo celý minulý rok. Proto mělo OVB v roce 2011 vyšší příjmy než Partners. Věděl to Knapp, Daneš, Vlaskáková to žehlila na ČNB. Věděli to všichni a kryli to. Teď dělají svatoušky.

    Odpovědět

  • Koníček

    5 listopadu, 2012

    Co bude teď?

    Odpovědět

  • Jiří Slíva

    8 listopadu, 2012

    Tady si očividně někdo hraje na někoho, kým není. Předpokládám, že Zoubek by nebyl tak mimo, aby napsal takovou zhovadilost. Když je ale „RD Zoubek“ v tomhle vlákně chytrej jak delfín, tak by mne zajímalo, jak ze zadání nové pojistky pozná, odkud prostředky přijdou na pojištovnu? Tady očividně někdo ví všechno, jen neví, že neví nic.

    Odpovědět

  • Viktor

    5 listopadu, 2012

    Známé praktiky OVB.

    Odpovědět

  • Podvedená klientka AWD

    5 listopadu, 2012

    Jenom OVB?

    Odpovědět

  • Březina Jiří

    15 listopadu, 2012

    ano. Pouze OVB. A nedělali to přes 7BN, ale přes ČP. Klientovi vytiskli výstup ( rozpočtový lístek ), kde klientovi tvrdili, že po 2 letech tam bude mít 90% vložených peněz. Z provizí mu totiž něco dali, a klient tak měl být v plusu. Je jasné, že každý kdo umí jen trochu počítat, a ví jak je ProfiInvest od ČP nákladový produkt, musel vědět, že je to utopie. Je smutné, že u této společnosti si to mnoho „prodejců“ ( slovo poradce zde skutečně není na místě ) nedokázalo spočítat.
    A co se týče BD Chotovinský.
    Tak v lednu 2012 měl měsíční produkci 37.414 BJ na 335 smlouvách.
    Průměrně tak jedna odevzdaná smlouva vychází na 1900,– měsíční pojistné.
    Fincentrum si tak určitě zlepší své jméno a kvalitu…

    Odpovědět