30. 08. 2016
Subjekty:
Obsluha klientů na pobočkách ČSOB se mění. Nově lze vše vyřídit bezpapírově
„Biometrické metody podpisu mají velký potenciál a klientům přináší větší pohodlí, a proto jsme se rozhodli rozšířit tuto službu během letošního roku na všechny naše pobočky. Podle našich průzkumů bylo s tzv. paperless řešením od začátku jeho využívání spokojeno 93 % našich klientů a tento způsob podpisu smlouvy volí stále více z nich. Digitalizace papírové dokumentace významně zrychluje a usnadňuje práci našich zaměstnanců na pobočkách, snižuje výdaje a klientům přináší příjemný zážitek s využitím moderních technologií. Další nespornou výhodou je také větší ohleduplnost k životnímu prostředí,“ uvádí Martin Vašek, ředitel útvaru Produkty a integrace ČSOB.
ČSOB se tzv. paperless řešení věnuje dlouhodobě. S testováním biometrických podpisů začala značka Era na vybraných finančních centrech v únoru 2015. Klienti si tak mohli otevřít účet a s ním související produkty bez jediného papíru. Biometrické podpisy se v praxi osvědčily, klienti novou službu uvítali a její využití stále stoupalo, a proto všechna finanční centra začala fungovat bezpapírově již o několik měsíců později. Klienti ČSOB pak mohli vyzkoušet jednoduchost biometrického podpisu na pobočkách v testovacím provozu od října 2015. Nyní je celá pobočková síť ČSOB nastavena na bezpapírovou obsluhu.
Ze zákona musí banka archivovat všechny dokumenty, což znamená celkem 2 580 tun papíru, které celkem zabírají plochu 4 270 m³. Digitalizací se zachrání přibližně 4 000 stromů, které by jinak padly na výrobu těchto papírů. Díky biometrii se tak banka bude chovat ještě více ekologicky a zodpovědněji.
Celý proces použití biometrického podpisu dokumentů přitom funguje velmi jednoduše – klientský pracovník připraví potřebné dokumenty u sebe na počítači a klient si je v klidu přečte na tabletu, kde pak smlouvu rovnou podepíše speciální tužkou. Biometrický podpis je zašifrován a automaticky se stává nedílnou součástí dokumentu. Pro klienta je to velice praktické, všechny dokumenty podepsané biometricky má jednoduše přístupné přes elektronické bankovnictví.
Kromě technologií banka investuje také do svých zaměstnanců i do prostředí. „Naším cílem je nabídnout na pobočkách klientům poradenství na vysoké úrovni, kvalitní produkty a inovativní služby. Proto teď spouštíme na všech našich pobočkách wi-fi pro klienty zdarma. Ti si pak budou moci snadno stáhnout naše aplikace do mobilu a pracovník pobočky jim může rovnou ukázat, jak je naplno využívat,“ říká Petr Hutla, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.
REKLAMA
V tomto roce ČSOB otevřela celkem 18 zrekonstruovaných poboček v novém designu, a to např. ve Dvoře Králové, Uničově či Třeboni. Jedna z posledních, která aktuálně prochází rekonstrukcí, je pobočka na Černém Mostě v Praze. Do konce roku ČSOB plánuje renovovat minimálně další desítku svých obchodních míst po celé České republice. V souvislosti se spuštěním služby ČSOB Premium bude na zhruba polovině poboček klientům k dispozici Premium bankéř. Na těchto místech je součástí přestavby také vybudování Premium zóny.