OVB není tlustá žába, rozhodl soud
Jednou z příčin identifikace společnosti OVB Allfinanz s nevzhlednou dívkou bylo drobné logo na jejím oblečení, které dle stanoviska právního zástupce společnosti Fincentrum představovalo napodobeninu loga Adidas. Logo OVB a Adidas může být v tak malém provedení zaměněno a přinejmenším lze pochopit obavu ze zneužití značky OVB v konkurenčním boji. Ale…
…žába žádné oblečení nemá a ani v jiných oblastech není vybavena žádným logem. Jak se OVB Allfinanz mohla identifikovat s touto fotografií, zůstává záhadou. Není tak divu, že nejen Městský soud v Praze, ale i následně odvolací Vrchní soud v Praze žalobu OVB zamítl.
Obrázek 1: Reklama ze zadní strany časopisu Studenta – děvčata
Obrázek 2: Reklama ze zadní strany časopisu Studenta – žáby
OVB Allfinanz tak žalobu o 1 mil. Kč a stránkové omluvy definitivně prohrála. Soud je přesvědčen, že k jejímu poškození nedošlo. Podle původního rozsudku by ale OVB nepomohlo, ani kdyby se jí podařilo prokázat, že jsou reklamy namířeny proti ní. Je nezbytné přihlédnout k určité míře volnosti, která je pro reklamu důležitá. Navíc Městský soud v Praze v rozsudku připomíná: „(…) ironie, sarkasmus, vtip a výsměch patří ke svobodě projevu, stejně jako právo svobodně se projevovat patří k demokratickému právnímu státu (…)“.
REKLAMA
A jaký je váš názor? Jsou reklamy zaměřeny proti OVB? Co si myslíte o reklamách finančně poradenských společností obecně? Líbí se vám? Podělte se o svůj názor v diskusi.