RDR změnilo investiční poradenství. RDR ale nenutí zákazníky platit navíc za investiční poradenství. Ani před RDR nebylo poradenství zadarmo a i tehdy ho platil zákazník. Tím pádem se nic nezměnilo. I provize vyplácené poskytovatelem produktu byly placené z peněz klienta. V systému nejsou jiné peníze, než peníze klienta. Poradenství zdarma je lež.
Před RDR byl důraz na nový prodej, na nový produkt za každou cenu. Navíc klient musel podepsat stále se komplikující prohlášení, že všemu rozumí. RDR zvýšilo tlak na nižší nákladovost investičních produktů. Rostoucí regulace a vysoký profesionální standard finančního poradenství vede podle Phila Billinghama k důvěryhodnému poradenství.
Produkt je jen nástroj. Přidaná hodnota poradce je jinde. I toto uvědomění posiluje nová regulace RDR. Finanční poradenství se lepší a podle Phila Billinghama k lepšímu. Jsou pryč doby, kdy byl poradce placen především za přetáčení produktů. Regulátor viděl misselling téměř všude.
RDR je příležitostí pro finanční poradce. Musí se více starat o stávající kmen klientů a odpovědět na otázku, co pro ně aktuálně dělá. Úsilí ze získávání nových klientů se mění na úsilí na udržení stávajících.
V posledních 5 letech klesl počet poradců o 30 procent, ale vzrostla jejich profitabilita. Jedná se o propad poradenství, nebo propad prodeje? Z jakého pohledu se na to díváme? Z pohledu klienta, nebo prodejce? Klient má alternativní přístupy k finančním produktům: Robotické poradce, internetové prodejce finančních produktů a další. Ty nahradí propad finančního poradenství. Poradenské společnosti si musí definovat svůj obchodní model a přidanou hodnotu pro klienty.
REKLAMA