Hlavním cílem zavedení bezkontaktních karet je postupné snižování výběrů hotovosti z bankomatů a podpora častějšího placení u obchodníků. „Dnes můžeme říci, že zavedením bezkontaktních karet jsme již splnili jeden z vytyčených cílů, a to zvýšení komfortu při placení platební kartou. Poměr mezi bezkontaktními a kontaktními transakcemi se už v září vyrovnal, což znamená, že bezkontaktní platby jsou již standardním způsobem placení za zboží či službu,“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery. Klienti si začínají zvykat na bezkontaktní platby a nacházejí v nich zálibu především při placení drobnějších nákupů. Do částky 500 Kč stačí pouze „pípnout“, tedy jednoduše přiložit kartu na terminál, a platba se provede bez zadání PIN kódu. Transakce vyšší hodnoty se vždy potvrzují PINem.
Častější bezkontaktní placení navíc klientům ulehčuje život – nepotřebují tak často vybírat hotovost z bankomatu, což je pro klienty i levnější. Klienti si rychlou bezkontaktní platbu kartou oblíbili i díky tomu, že jim umožňuje lépe sledovat, kde a kolik utratili peněz. Stačí jim nahlédnout do elektronického bankovnictví a přesně vědí, kde a kolik zaplatili. Sledování utrácení hotovosti není tak jednoduché a přesné, jako je sledování plateb kartou. Také obchodníci projevují zájem o bezkontaktní terminály, jejichž počet každý měsíc roste. Patří mezi ně například Billa, Albert, Costa Coffee, OBI nebo Cinema City. Dnes lze zaplatit bezkontaktně už na každém třetím terminálu.