09. 05. 2012
Subjekty:
Platby nové generace – MasterCard představuje PayPass Wallet Services
Systém PayPass Wallet Services se skládá ze tří různých komponent – akceptační sítě PayPass (online PayPass a bezkontaktní PayPass), peněženky PayPass a aplikačního programovacího rozhraní PayPass. Tyto služby zajišťují shodný postup při nakupování bez ohledu na to, kde a jak spotřebitelé nakupují. Poskytují ale i sadu služeb digitální peněženky a nástroje pro vývojáře, díky nimž je snadné připojit do online akceptační sítě PayPass další digitální peněženky.
Mezi prvními partnerskými obchodníky, kteří na své webové stránky přidají tlačítko platby online PayPass, jsou společnosti American Airlines a Barnes & Noble, přičemž American Airlines začlení digitální peněženku PayPass i do své mobilní aplikace.
„Spotřebitelé chtějí platit za zboží, kdy chtějí, jak chtějí a kde chtějí. Obchodníci zase požadují pružnost, aby mohli snadno akceptovat digitální platby a aby se tak z většího počtu návštěvníků jejich stránek stali zákazníci, a to jak online, tak v kamenných obchodech,” uvedl Ed McLaughlin, ředitel pro nové platební systémy ve společnosti MasterCard. „Uvědomujeme si, že co se týče plateb, žádný ze současných způsobů nezískává navrch. Služba PayPass Wallet Services zjednodušuje postup při nákupu a současně nabízí obchodníkům, bankám a spotřebitelům pružnost a možnost volby.”
„PayPass Wallet Services je nejmodernější platební metodou, která usnadní placení na internetu a mobilem. Přináší do on-line světa jednoduchost, rychlost a bezpečnost plateb, které již zákazníci s touto značkou asociují při platbě na terminálech. Je to otevřený systém, kam si zákazník může přidat karty MasterCard a Maestro, ale i dodací adresy a další elektronické peněženky. Při platbě pak stačí jedno tlačítko PayPass v eShopu. Díky tomu se může systém snadno rozšiřovat a být atraktivní pro držitele karet i obchodníky,“ uvedl Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.
Systém PayPass Wallet Services zahrnuje:
REKLAMA
- akceptační síť PayPass (online PayPass a bezkontaktní PayPass) – celosvětově konzistentní postup, který pomáhá obchodníkům akceptovat elektronické platby realizované různými kanály, ať už jde o nákupy v kamenných obchodech, kde prodejní místo je vybaveno technologií Near Field Communication (NFC), nebo na síti přes počítač, tablet nebo chytrý telefon. Online PayPass rovněž nabízí spotřebitelům jednoduchý proces odbavení platby bez nutnosti zadávat při každém nákupu podrobné dodací údaje a informace o kartě;
- peněženka PayPass – kompletní soubor řešení digitální peněženky umožňující bankám, obchodníkům a partnerským subjektům vydávat vlastní digitální peněženky připravené na individualizaci. Díky tomuto systému je nakupování po síti bezpečné a snadné, protože spotřebitelům umožňuje platební a dodací údaje uchovávat na jednom příhodném a bezpečném místě. Digitální peněženka je otevřená, což znamená, že spotřebitelé mohou využívat kreditní, debetní či předplacené karty American Express, Discover, Visa či jiných značek;
- aplikační programovací rozhraní PayPass – dovoluje partnerským organizacím připojit do akceptační sítě PayPass jejich vlastní digitální peněženky, a využít tak služeb společnosti MasterCard v oblasti plateb, odhalování podvodů a autentizace, přičemž zákazníci mohou nakupovat všude tam, kde se akceptuje PayPass – na síti nebo v kamenných obchodech.
Společnost MasterCard nabídne službu PayPass Wallet Services svým partnerům od třetího čtvrtletí 2012, zpočátku v USA, Kanadě, Velké Británii a Austrálii a postupně i v dalších zemích. PayPass Wallet Services se postupně rozšíří do prodejních míst, což spotřebitelům přinese komplexní možnosti nakupování s dalšími službami s přidanou hodnotou, jako je rychlé zjištění stavu účtu před provedením nákupu, udržení výdajů pod kontrolou a příslušné upozornění v reálném čase nebo doručování cílených nabídek, kuponů a rozšířených věrnostních programů.
„V American Airlines se neustále snažíme o to, aby naši zákazníci mohli svá mobilní zařízení využívat pružněji a v co největší míře,“ uvedl Richard Elieson, ředitel interaktivního marketingu v American Airlines. „Začlenění PayPass do naší mobilní aplikace platební transakce zrychlí a usnadní a zaručí bezpečnost, která se u značky jako MasterCard očekává.“
„Dnes, kdy dochází k obrovskému nárůstu používání chytrých telefonů – tento přístroj nyní má každý druhý Američan, jsou spotřebitelé v těžišti zájmu,“ uvedl Marc Parrish, viceprezident pro věrnostní marketing divize Barnes & Noble.com. „Technologie, která zákazníkům umožní v prodejních místech mobilní platby, se již nyní ukazuje být jazýčkem na vahách a společnost Barnes & Noble je hrdá na to, že patří mezi první maloobchodníky zavádějící tuto novou technologii.“
Mezi přední obchodníky, finanční instituce a partnerské technologické firmy, které spolupracují se společností MasterCard při zavádění služby PayPass Wallet Services, patří:
- finanční instituce: Banesto, Bank of Montreal, Commonwealth Bank, Citibank, EURO6000, Fifth Third Bank, Grupo Banco Popular, Grupo BBVA, ICBA, Intesa Sanpaolo, Metro Bank, National Bank of Canada, PSCU, RBS Citizens Financial Group, SEB Kort AB Sweden, Sovereign Bank, Swedbank Sweden a Westpac,
- obchodníci: American Airlines, Barnes & Noble, Jagex, JB Hi-Fi, MLB Advanced Media (MLB.com), Newegg, Runningshoes.com, TigerDirect.com a Wine Enthusiast Companies,
- partnerské technologické firmy: Apriva, Bango, Beanstream, CardinalCommerce, C-SAM, Digital River, Intel, Kony Solutions, Inc., Local Offer Network, mFoundry, Moneris Solutions, Ogone Payment Services, Sage Pay, SIA a Vantiv.