Problémy nastávají především v hotelech, kde klient musí svůj pobyt v hotelu podmínit kreditní kartou, na které hotel provede blokaci. Pokud se klient rozhodne platit hotově, anebo jinou kartou, pak nastane situace, kdy hotel zákazníkovi blokuje částku na kartě i více než 10 dní.
Situace se změní od ledna 2018, kdy banky budou muset uvolnit peníze bez zbytečného prodlení. Tedy po dobu, která je nezbytně nutná k technickému odblokování. „Jedná se tak spíše o hodiny, maximálně den nebo dva,“ říká Kateřina Vaidišová z tiskového oddělení ministerstva.
„Nejčastější chybou je, že recepční udělá špatně storno předautorizace. Zadá datum odjezdu hosta, a nikoliv datum příjezdu, a tím nedojde ke správnému spárování údajů. Při špatném stornu pak blokace částky trvá do lhůty, která se liší u každé banky,“ potvrzuje mluvčí České spořitelny Kristýna Havligerová.
Nová pravidla se budou vztahovat i na provádění hotelových rezervací a dalších služeb, u nichž v okamžiku, kdy klient dává souhlas s provedením transakce, není známa přesná částka platby. Směrnice zmiňuje například platby kartou u samoobslužných čerpacích stanic nebo smlouvy o pronájmu vozidla.
Zdroj : Aktualne.cz